دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: احسان ذبیحی‌فر آهنگساز و نوازنده کمانچه از انتشار آلبوم هیچ‌ مگو به خوانندگی مجتبی عسگری خبر داد که از سوی انتشارات ماهور روانه بازار نشر موسیقی شد.

ذبیحی فر آلبوم هیچ مگو

به گزارش همشهری‌آنلاین  قطعات این مجموعه بین سال‌های 1377 تا 1384 ساخته  و  آذرماه سال 1388 توسط گروه مهتاب به آهنگسازی احسان ذبیحی‌فر خوانندگی مجتبی عسگری در تالار وحدت کنسرت داده شده است.

 ضبط این مجموعه که عمده قطعات آن در قالب چند صدایی در ساختار موسیقی ایرانی است، به صورت گروهی (همزمان) انجام شده است."می‌تراود مهتاب" که قطعه‌ای است سه قسمتی و با کلام که بر روی شعر نیما یوشیج برای گروه سازهای ایرانی با همراهی خواننده و همخوان ساخته شده و در این مجموعه در قالب سه تِرَکِ به هم چسبیده‌ به نام‌های "می‌تراود مهتاب"، "خواب" و "می‌درخشد شبتاب" ارائه شده است.

 دو تصنیف "هیچ مگو" و "دلدار" بر روی اشعار مولوی ساخته شده‌‌اند؛ هر دو تصنیف به لحاظ تلفیق شعر و موسیقی و فرم، ویژگی‌های قابل تاملی دارند.

خواننده ی - ساز و آواز این مجموعه را مجتبی عسگری با شعری از سعدی اجرا کرده است. - در بخش پایانیِ ساز و آواز این مجموعه (بیداد، عشاق و فرود)، طرح تازه‌ای در جواب آواز با گروه مضرابی‌ها تجربه‌ شده که حاصل آن نوعی "جواب آواز گروهی" است.

هیچ مگو در دستگاه همایون آهنگسازی و تنظیم شده و در آن نوازندگانی چون حمید قنبری نوازنده‌ی تمبک، مجید بوربور نوازنده‌ی دف، سولماز بدری نوازنده‌ی سنتور و همخوان، ترگل خلیقی نوازنده‌ی رباب، احسان امامی نوازنده‌ی تار، آذرنوش خدامی نوازنده‌ی عود، احسان ذبیحی‌فر نوازنده‌ی کمانچه، حامد افشاری نوازنده‌ی قیچک بم، شیما شاه‌محمدی نوازنده‌ی قیچک آلتو با گروه همکاری می‌کردند و در کنار آن در اجرای همخوانی‌ها: هانا کامکار و اکبر اسماعیلی‌پور نیز گروه را یاری کرده‌اند. 

کد خبر 251471
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز