مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان، فناوری جدیدی برای تولید سوخت هیدوژنی ارزان تولید کرده‌اند که با استفاده از انرژی خورشید اقدام به تجزیه آب به هیدورژن و اکسیژن می‌کند.

تولید سوخت هیدروژنی ارزان برای خودروها

به گزارش ایسنا، مشکل اصلی در زمینه تولید سوخت خورشیدی، هزینه بالای نیمه‌رسانای جاذب نور خورشید و کاتالیزورهایی برای تولید سوخت است؛ همچنین کارآمدترین مواد برای تولید سوخت در مقایسه با بنزین بسیار گران هستند.

محققان دانشگاه ویسکانسین- مدیسون روش جدیدی را طراحی کرده‌اند که اقدام به ترکیب مواد ارزان مبتنی بر اکسید برای تجزیه آب به هیدورژن و اکسیژن با استفاده از انرژی خورشید می‌کند.

سلول‌های خورشیدی از یک ترکیب غیر آلی موسوم به وانادات بیسموت (bismuth vanadate) در فرآیند الکترو رسوب‌دهی تولید شد که باعث افزایش مساحت سطح به 32 متر مربع شد؛ افزایش مساحت سطح به معنای تماس بیشتر با آب و در نتیجه جداسازی بیشتر آب است.

«یانگ شین جوی» استاد شیمی دانشگاه ویسکانسین- مدیسون تأکید کرد: ساخت دستگاه‌های ارزان برای تولید سوخت خورشیدی نیازمند کاهش هزینه مواد و فرآیند تولید است؛ کارآیی این سیستم فوتوالکترود مبتنی بر اکسید 1.7 درصد است که بالاترین کارآیی در سیستم‌های مشابه محسوب می‌شود.

نتایج این دستاورد در مجله Science منتشر شده است.

کد خبر 251399
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز