مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرهنگسرای ارسباران یکی از کانون‌های فرهنگی تهران به حساب می‌آید که همه روزه برنامه‌های متنوع هنری، ادبی، علمی، آموزشی و ... در آن برگزار می‌شود.

این فرهنگسرا که جزو یکی از مهم‌ترین فرهنگسراهای تهران است، در جنوب شرق منطقه سه واقع شده و با مناطق چهار و هفت شهرداری تهران هم‌جوار است.

  • تاریخچه:

فرهنگسرای ارسباران در آبان ماه سال ۱۳۷۴  افتتاح شد و به عنوان یکی از مراکز مهم و تأثیرگذار در عرصه‌ی فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند.

  • امکانات:

این فرهنگسرا در زمینی به مساحت حدود دو هزار و ۸۰۰ متر مربع گشایش یافت. برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع و متعدد فرهنگ‌سرای ارسباران در حوزه‌های ملی (محله‌ای، منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای) و بین‌المللی از طریق باشگاه‌های فیلم، موسیقی، تئاتر، تجسمی، ادبی و معماری همراه با واحدهای روابط‌عمومی، آموزش، کتابخانه‌ی تخصصی، نگارخانه و ... به شهروندان تهرانی خدمت‌رسانی می‌کند.

این فرهنگسرا دارای بخش‌های مختلفی همچون تالار هنر، سالن استاد ذوالفقاری، کتابخانه تخصصی هنر، نگارخانه و سالن کوچک است که روزانه برنامه های متنوعی در هر بخش اجرا می‌شود.

  • تالار هنر

سالن نمایش فرهنگسرای ارسباران با ظرفیت ۲۹۷ صندلی به امکانات و تجهیزات نور و صوت (صدای دالبی) و امکان پخش فیلم‌های ۳۵ میلی‌متری و ویدیویی مجهز است. این سالن از قابلیت اجرای موسیقی، تئاتر و برگزاری همایش‌ها و سمینارها برخوردار است.

فرهنگسرای ارسباران

  • سالن استاد ذوالفقاری

سالن «استاد ذوالفقاری» با هدف برپایی کارگاه‌های تخصصی هنر، اجرای نمایش و موسیقی تجربی، نمایش فیلم، برپایی همایش‌ها و نشست‌های اختصاصی به ظرفیت ۴۵ نفر فعال است.

  • کتابخانه تخصصی هنر

کتابخانه‌ تخصصی ارسباران با مساحتی بالغ بر ۳۰۰ متر مربع، دارای سالن قرائت برای خانم‌ها و آقایان و با مخزنی با قریب به ۱۷ هزار جلد کتاب به زبان‌های فارسی و لاتین، در زمینه‌های متنوع هنری (معماری، نقاشی، گرافیک، سینما، تئاتر، مجسمه‌سازی، سفال‌گری و ...)، ادبیات، تاریخ، روان‌شناسی و ... فعالیت می‌کند.

همچنین نشریات (روزنامه ها و مجلات) مختلف فرهنگی و هنری در اختیار اعضا قرار دارد و راه‌اندازی "بانک موسیقی چند رسانه‌ای فرهنگ‌سرای ارسباران" از اقدامات در حال اجرای این کتابخانه تخصصی هنر است.

  • نگارخانه

ارسباران با ۳ نگارخانه با ظرفیت های ۴۰، ۶۰، ۷۰ تابلو برای نصب، جزو نگارخانه‌های فعال و پرکار تهران محسوب می‌شود.

  • سالن کوچک

سالن «کوچک» فرهنگسرا با ظرفیت ۴۰ نفر، به منظور نمایش فیلم‌های هنری کوتاه و تجربی همچنین همایش‌هایی با ظرفیت محدود طراحی شده است.

  • آدرس:

فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، خیابان جلفا واقع شده است.

کد خبر 251397
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز