مهدی تهرانی: در اسکار ۸۵، فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی کارگردان کشورمان،موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد.

the hunt

در حالی که رقبای سرسختی از کشورهای بلژیک، ایتالیا و کامبوج برای کسب اسکار بهترین فیلم خارجی زبان دورخیز کرده‌اند، با این همه اثر تحسین شده‌ی سینمای دانمارک یعنی فیلم مستقل شکار ساخته‌ توماس وینتربرگ بخت اصلی کسب این جایزه به شمار می آید.

عمده آثار وینتربرگ به بازخورد و چالش رفتارهای انسانی با دیگران مربوط می‌شود. شکار نیز از این قاعده مستثنی نیست. تریلر دوساعنه و نیمه ی وینتربرگ به چالش فکری و روحی مرد‌ی می‌پردازد که دیگر آنطور که باید و شاید مقبول خانواده، دوستان و دوروبری‌هایش نیست.

او که لوکاس نام دارد تمام امیدش به این است که روزهای آرام سابق برگردد اما هرچه بیشتر تلاش می‌کند کمتر می‌تواند اقتدار گذشته را پیدا کند. مسئله اینجااست که او متهم به کودک آزاری شده و اگرچه تمام این اتهام بی‌اساس است با اینهمه بازگشتش به زندگی اجتماعی شدیدا به مخاطره می افتد.

برگ برنده توماس وینتربرگ در فیلم شکار The Hunt ،بازی اسطوره ی حال حاضر سینمای دانمارک یعنی مدس میکلسن در نقش لوکاس است.  او را در فیلم‌های برخورد تایتان‌ها، امر سلطنتی و سه نقابدار و هم چنین در فیلم جیمز باندی کازینو رویال در سال 2006 دیده‌اید.

شکار در کن 65 نیز نامزد دریافت نخل طلا شده بود.باید دید آیا این ملودرام اجتماعی خوش‌ساخت ؛می‌تواند رقبای دیگرش را در اسکار 2014 شکست دهد یا خیر؟ پیش بینی‌ها نشان از موفقیت این فیلم و کارگردانش در اسکار 86 دارد.

کد خبر 251299
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز