جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالیکه روز یکشنبه‌ آینده مراسم اهدای جوایز اسکار دوره‌ هشتاد و ششم برگزار می‌شود، بازار گمانه زنی در باره‌ برنده‌های اسکار آتی نیز، بیش از پیش داغ شده است.

june squibb

در این میان اظهار نظر منتقدان و سینماگران در باره‌ی برندگان احتمالی اسکار در چند بخش به ویژه نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول و دوم زن و مرد زیادتر به گوش می‌رسد.

به گزارش دیلی تلگراف؛ در میان نامزدهای بهترین هنرپیشه‌ی نقش دوم زن، نام بازیگر 84 ساله آمریکایی یعنی جون سکوئیب این روزها همه جا شنیده می شود. سکوئیب با بازی خیره کننده و درخشانش در فیلم نبراسکا در فهرست نامزدهای اسکار قرار گرفته است.

سکوئیب در فیلم نبراسکا در نقش زنی مسن به نام کیت گرانت ظاهر شده و بازی درخشان و ماندگاری نیز ارائه کرده‌است. این هنرمند 84 ساله  که سابقه‌ی 6 دهه حضور موفق در تئاتر را در کارنامه دارد و در دنیای نمایش از بهترین و شناخته شده‌ترین بازیگران قلمداد می‌شود ؛از دهه ی 90 جلوی دوربین سریال های تلویزیونی و بعدا فیلم های سینمایی حاضر شده است.

با این‌همه اگرچه اعضای آکادمی اسکار پیش از این نیز نشان داده‌اند که نسبت به پیشکسوتان بسیار احترام قائلند اما جون سکوئیب برای رسیدن به جایزه اسکار رقبای جوان و سرسختی در کنارش دارد.

گفتنی است در لیست نامزدهای بهترین بازیگر نقش دوم زن در کنار جون سکوئیب نام‌های دیگری مانند سالی هاوکینز، جنیفر لورنس،لوپیتا نونگو و جولیا رابرتز قرار دارند که به ترتیب در فیلم‌های یاسمین غمگین، دغل بازی آمریکایی،12 سال بردگی و آگوست:اوسیج کانتی بازی کرده اند.

فیلم مستقل و کم خرج نبراسکا ساخته‌ی الکساندر پین یک کمدی درام جاده‌ای است و در باره‌ی تفاوت و تقابل نسل‌های یک حانواده گفتگو می کند.

کد خبر 251279
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز