چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون میراث فرهنگی اصفهان گفت: در آستانه سال جدید بیش از ۵۰ اثر باستانی اصفهان به دست مرمت‌گران سپرده می‎شود.

اصفهان

به گزارش فارس، شهرام امیری در رابطه با مرمت آثار باستانی اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه اصفهان جزو شهرهای صدر‌نشین در جذب بازدید‌کننده بوده و ایام نوروز فرصت مناسبی برای جذب مسافران نوروزی است، میراث فرهنگی در راستای مرمت آثار باستانی تلاش می‌کند.

وی افزود: در سال جاری برخی از آثار باستانی اصفهان مرمت شد که البته در چندین فاز عملیات مرمت آثار باستانی صورت گرفته است.

معاون میراث فرهنگی اصفهان با تاکید بر اینکه در آستانه سال جدید نیز بیش از 50 اثر باستانی اصفهان به دست مرمت‌گران سپرده می‎شود، تصریح کرد: مسجد جامع اصفهان، باغ فین کاشان، مسجد جامع نایین، موزه باستان‌شناسی نطنز و مردم‌شناسی ابیانه در لیست این آثار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 100 نفر عملیات باز‌سازی این آثار را انجام می‎دهند، ادامه داد: 50 میلیون تومان هزینه بازسازی این آثار است.

امیری تاکید کرد: دانشجویان رشته‌های جهانگردی دانشگاه‎های شیخ بهایی و جامع علمی کاربردی نیز برای راهنمایی مسافران نوروزی به کار گرفته می‎شوند.

کد خبر 251142
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز