سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

فیلم سینمایی «هابیت: نابودی اسماگ» به کارگردانی پیتر جکسن در نخستین هفته اکران در بیش از ۵هزار سینمای چین حدود ۳۳میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را به رقم خیره‌کننده ۶۳۷ میلیون دلار رساند.

سینمای جهان - فیلم هابیت

هابیت در 5500سالن سینمای چین روی پرده رفت و رکورد فروش افتتاحیه استودیو برادران وارنر را در این کشور شکست. نمایش عمومی این فیلم در ژاپن هفته آینده آغاز می‌شود.

انیمیشن «فیلم لگو» این هفته در 48بازار بین‌المللی روی پرده رفت و 23میلیون دلار فروخت. به این ترتیب مجموع فروش جهانی این فیلم رقم 92میلیون دلار را پشت سر گذاشت. فیلم لگو به کارگردانی فیل لورد و کریستوفر میلر در اکران آمریکای شمالی هم برای سومین هفته پیاپی بر صدر جدول فروش تکیه زد. این انیمیشن سه‌بعدی در 3890سینمای آمریکا و کانادا 31/5میلیون دلار فروخت و مجموع فروش داخلی خود را به عدد 183میلیون دلار رساند. فروش جهانی اکشن «روبوکاپ» به مرز 100میلیون دلار رسیده تا در کنار «گرگ وال‌استریت» مارتین اسکورسیزی تازه‌واردهای باشگاه 100میلیونی‌ها باشد.

انیمیشن «یخ‌زده» این هفته هم 9میلیون دلار در بازار بین‌المللی فروخت تا فروش جهانی آن به 596 میلیون دلار بالغ شود. مجموع درآمد این فیلم 980 میلیون دلار است و به‌زودی به جمع فیلم‌های یک‌میلیارد دلاری می‌پیوندد. از بازار آمریکا خبر می‌رسد که تریلر جاسوسی «3روز تا قتل» با بازی کوین کاستنر و فیلم تاریخی و پرهزینه «پمپی» در نخستین هفته اکران چندان امیدوارکننده ظاهر نشدند. 3روز تا قتل با 12/3.میلیون دلار فروش پس از فیلم لگو در رده دوم ایستاده و پمپی 10میلیون دلار فروخت؛ رقمی که با توجه به بودجه 100میلیون دلاری فیلم، ناامیدکننده است.

 

کد خبر 250951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز