همشهری آنلاین: وزیر کشور با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مسئولان پاکستانی از قول مساعد آنها برای آزاد سازی مرزبانان ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه اولین نشست مدیران کل بانوان استانداری‌ها که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه اولین جلسه مدیران بانوان کل استان‌ها به منظور ایجاد هماهنگی و ارزیابی عملکرد آنان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد که مدیران کل بانوان استانداری‌ها برنامه کاری و همچنین درخواست‌های سال 93 خود را به وزارت کشور ارایه دهند.

رحمانی فضلی همچنین در پاسخ به این سوال که وزارت کشور چه تدبیری را برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی اندیشیده است گفت: اقتصاد مقاومتی بیش از یک سال هم توسط رهبری و هم مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفته بود و روی این موضوع کار شده بود که مبانی،  اصول و سیاست های خوبی در حوزه مالی، اعتباری، تولید، سرمایه گذاری و سیاست خارجی  طراحی شده که نهایتاً این تصمیمات باید در سطح ملی و در مناطق کشور اجرایی و عملیاتی شود.

وی توضیح داد: ما هم در وزارت کشور یک کارگروه مشورتی اقتصادی داریم که هم اصول 24 گانه رهبری و هم وظایفی که دکتر روحانی به دولت ابلاغ کرده است را در این کارگروه در دستور کار قرار خواهیم داد.

وزیر کشور با اشاره به راهکار عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی گفت:  ما باید توان‌ها و پتانسیل‌های منطقه را فعال کنیم چرا که همه استان‌های ما توان اداره خود را دارند.

وی یادآور شد: به صورت نمونه من به دو استان گفتم بودجه سالانه  را منهای بودجه عمومی بنویسند و یکی دو استان مشغول این کار هستند چرا که برخی استان‌ها منابع درآمدی خوبی در حوزه مالیات و فعالیت‌های توریستی دارند و من نیز اعتقاد قلبی به این مسئله دارم.

رحمانی فضلی در خصوص ستادهای سفرهای نوروزی گفت: وزارت کشور برنامه‌های پایان سال همه استان‌ها را ابلاغ کرده است و به آنان گفتیم ستادهای نوروزی خود را تشکیل و هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های داخلی را انجام دهند.

وی ادامه داد: مقدمات ترابری، اسکان و ذخیره سازی کالاها به خصوص در استان هایی که زائر داریم دیده شده و همچنین در جاده ها نیز کنترل نظارت بیشتری انجام خواهد گرفت تا هموطنان ما یک نوروز خوب داشته باشند.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت کشور در خصوص تقسیمات کشوری گفت: پیش نویس لایحه تقسیمات کشوری را نوشته‌ایم و به دولت ارایه کردیم و در هیات دولت در کمیسیون‌ها باید بررسی شود.

وی همچنین در خصوص آخرین اقدامات انجام گرفته برای آزادی مرزبانان ایرانی گفت: پیگیری هایمان به صورت جدی ادامه دارد و در همین زمینه ملاقات‌هایی با مقامات پاکستانی صورت گرفته و آنان قول همکاری مثبت و موثر داده‌اند.

رحمانی فضلی با بیان این که پاکستانی‌ها نیروهایشان را به منطقه اعزام کرده‌اند گفت: با توجه به این که پاکستان کشور دوست و همسایه ما است و تعاملات مثبت با آن داریم لذا باید مسایل خود را در شرایط آرام و مطمئن حل و فصل کنیم.

وی اظهار داشت: ما مدارک و اسناد لازم را توسط هیاتی که به پاکستان اعزام شده بود در اختیار مقامات پاکستانی قرار دادیم و انتظارمان این است که آنان نیز پیگیری جدی داشته باشند.

کد خبر 250661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز