همشهری آنلاین: مراسم بزرگداشت شهید اصغر وصالی فرمانده گروه «دستمال سرخ‌ها» و دیگر شهدای مظلوم پاوه امروز شنبه ۳ اسفند ساعت ۱۴ در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، مراسم بزرگداشت شهید علی اصغر وصالی طهرانی فرد فرمانده گروه «دستمال سرخ‌ها» و دیگر شهدای مظلوم پاوه شنبه 3 اسفند 1392 ساعت 14 در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار می‌شود.

دستمال سرخ‌ها گروهی بودند که به فرمان امام(ره) با آغاز درگیری های ضد انقلاب در کردستان به شهر پاوه رفتند و به فرماندهی شهید وصالی مدتی را در شرایط سخت جنگیدند تا توانستند به پیروزی برسند و شهر را از لوث وجود ضد انقلاب پاک کنند.

شهید وصالی یکی از شجاع ترین و مدیر ترین فرماندهانی بود که در کنار دکتر چمران جنگید و سرانجام در روز عاشورای سال 59 به شهادت رسید.

ابراهیم حاتمی کیا در فیلم اخیر خود به نام «چ» تا حدودی به شخصیت اصغر وصالی پرداخته و بابک حمیدیان بازیگر سینما نیز این نقش را ایفا کرده است.

گفتنی است در این مراسم که با حضور خانواده شهید وصالی برگزار خواهد شد همرزمان این شهید عزیز نیز به ذکر خاطراتی از درگیری های سخت پاوه و جنگیدن با ضد انقلاب در کنار شهید وصالی خواهند پرداخت.

کد خبر 250514
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز