شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسنادی محرمانه نشان می‌دهند سال آینده قرار است چهره بنیان‌گذار شرکت اپل، استیو‌جابز به شکل تمبر در دسترس همگان قرار بگیرد.

براساس گزارش CNN، تنها چهار سال پس از مرگ استیو‌جابز، بنیانگذار محبوب شرکت اپل اکنون به نظر می‌آید قرار است تصویر او به عنوان یادبود روی تمبرهای پستی آمریکا نقش ببندد.

براساس اسناد محرمانه‌ای که واشنگتن‌پست به آنها دسترسی پیدا کرده، نام جابز در میان لیست پذیرفته شده اسامی افرادی است که قرار است تصویر آنها روی تمبرهای پستی نقش ببندد. دیگر افرادی که نامشان در این لیست دیده می‌شود چارلتون هیوستون و خوانندگان مشهوری مانند میاکل جکسون و جیمی هندریکس هستند.

این اسناد افشا شده متعلق به کمیته مشاور تمبرهای شهروندی اداره پست آمریکا است که براساس آن طراحی تمبرهای این افراد درحال حاضر آغاز شده‌است. اداره پست آمریکا به منظور گرامیداشت افرادی که در ارتقا فرهنگ و جامعه آمریکا نقشی پررنگ داشته‌اند، هرسال تصاویر آنها را روی تمبرهای پستی چاپ می‌کند.

جابز که در سال 2011 پس از سال‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان از دنیا رفت،‌اولین چهره از صنعت رایانه و تکنولوژی خواهد بود که چهره‌اش روی تمبرهای پستی نقش خواهد بست.

کمیته مشاور تمبرهای پستی سالانه 50 هزار نظر را که اکثر آنها از سوی عموم مردم است،‌دریافت کرده و مورد بررسی قرار می‌دهد.

کد خبر 250448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز