گروه شهری: در روزهای نزدیک به آغاز سال جدید به‌منظور عرضه مناسب میوه و تره بار به شهروندان تهرانی ۶بازار جدید به همراه ۱۰جایگاه عرضه تک‌محصولی و ۱۵جایگاه موقت در تهران به بهره‌برداری می‌رسد.


تاکنون 144میدان میوه و تره بار ثابت در شهر تهران ایجاد شده که این رقم با احتساب میادین محله‌ای به حدود 185میدان می‌رسد. با آغاز به‌کار 6 میدان دیگر تهران در مجموع حدود 150میدان ثابت میوه و تره بار خواهد داشت. مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از افتتاح 6بازار میوه و تره بار در آستانه سال جدید، خبر داد و گفت: ایجاد 10جایگاه عرضه تک محصولی و 15جایگاه موقت جهت تنظیم بازار در دستور کار است. سیداحمد صفوی درباره طرح استقبال از بهار سال93از افتتاح بازارهای میادین میوه و تره بار خبر داد و افزود: بازار طیب، جاجرود، کاج، پایداری، شهرآرا و نیروگاه مقیاس کوچک برق میدان مرکزی میوه و تره بار ازجمله بازارهایی هستند که در آستانه سال جدید افتتاح خواهند شد. وی همچنین از آغاز طرح نظارت کیفی و بهداشتی میادین و بازارها در استقبال از نوروز خبرداد. اختصاص 15جایگاه موقت جهت تنظیم بازار با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در میادین و بازارها ازجمله برنامه‌های استقبال از بهار سازمان میوه و تره بار است.

صفوی همچنین درباره طرح نظارت کیفی و بهداشتی میادین گفت که 100شاخص برای طرح نظارت کیفی محصولات میادین میوه و تره بار درنظر گرفته شده است و این طرح شامل نظارت در محیط کار از نظر ایمنی، کیفیت میوه و تاریخ مصرف و مشکلات ساختاری بازارهاست که 80شاخص در بحث کنترل کیفی است و 20شاخص دیگر درخصوص محیط و بهداشت فردی است. صفوی درخصوص بحث تعهد کاری کارشناس میادین که مسئولیت این طرح را برعهده دارد هم گفت: کلیه شاخص‌ها با دقت و ظرافت در تمامی بازارها و میادین 22گانه شهرداری تهران در پایان سال به مرحله اجرا گذاشته می‌شود. صفوی با اشاره به بازپیرایی و زیباسازی میادین برای سهولت و دسترسی شهروندان ادامه داد: در پایان سال میزان میوه‌های بسته‌بندی را افزایش خواهیم داد. ضمن اینکه 8اکیپ کنترل نظارت و 4اکیپ ویژه سلامت و بهداشت موادغذایی نظارت بر کار را برعهده دارند. وی تهیه و توزیع بروشور ماهی قرمز را از دیگر برنامه‌ها خواند و اذعان کرد: اکران بنرهای تبریک سال نو و اطلاع‌رسانی ساعت کار میادین و بازارها در روزهای پایانی سال برای شهروندان نیز مدنظر است. در ضمن ساعات فعالیت بازارهای میادین میوه و تره بار مناطق 22گانه نیز اعلام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران درباره ساعات فعالیت میادین میوه و تره‌بار مناطق 22گانه شهرداری تهران اظهار کرد: از یکم تا 25اسفند میادین میوه و تره بار شهرداری طبق ساعت معمول خود از 8صبح تا یک بعداز ظهر و همچنین از 14:30تا 19آماده خدمات رسانی هستند.

وی با اشاره به تغییر ساعت کاری میادین در آستانه عید نوروز خاطرنشان کرد: صبح روز دوشنبه 26اسفند تا 28اسفند میادین و بازارچه‌ها به‌صورت یکسره از 7:30صبح تا ساعت 21 خدمات‌دهی می‌کنند. این در حالی است که از روز پنجشنبه 29اسفند هم از ساعت 7صبح تا 17فعالیت خواهند داشت و به‌دلیل اینکه ساعت تحویل سال 20:20است، بازارها زودتر تعطیل می‌شوند.

صفوی با اشاره به تعطیلی میادین میوه و تره بار در روزهای اول و دوم فروردین سال 93تصریح کرد: 3و 4فروردین‌ماه سال جدید تنها 15میدان اصلی باز هستند و از 5فروردین تا 11فروردین نیز تمام میادین میوه و تره بار در سطح شهر از ساعت 8صبح تا 14بعد‌از‌ظهر خدمات رسانی می‌کنند.

کد خبر 250073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز