همشهری‌آنلاین: این کتاب که بخش عمده‌ای از جریان آل احمد پژوهی به شمار می‌رود ، مجموعه خاطرات محمدحسین دانایی است از دو دایی‌اش جلال آل احمد و شمس آل احمد که از شخصیت‌های فرهنگی و فعالان سیاسی زمانه ما بودند.

معرفی کتاب: دو برادر

جلال، در سال 1302 به دنیا آمده و شمس، در سال1389 از دنیا رفته است، بنابراین مجموعه‌ای از رویدادها و تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نزدیک به یک قرن اخیر کشورمان، بستر تاریخی این خاطرات را تشکیل می‌دهند.

هدف از تدوین این کتاب که به صورت مصاحبه تدوین شده و حجم گسترده‌ای از اطلاعات ناب و خاطرات ناگفته را به خواننده عرضه می‌دارد، از یک طرف نورتاباندن و روشن کردن حقایق مربوط به چیستی و چرایی این دو برادر و درک معنای واقعی زندگی و زمانة آنان و کم و کیف تاثیر گذاری‌شان بر جامعه است و از طرف دیگر، اصلاح تلقیات اغراق آمیز و افراط و تفریط‌های مکرر و چند لایه در مورد فعالیت‌ها و موضع‌‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی آنان، به ویژه در مورد زنده‌یاد جلال آل احمد است که زندگی پرماجرایی داشت و همچون دیگر سرگشتگان راه حق، تا آخرین لحظه حیات، دست از جستجوی گمشده آرمانی‌اش برنداشت.

در بخشهای پایانی کتاب تصاویر و اسناد متعددی عرضه شده است که بسیاری از آنها منحصر به فردند و طبیعتاً بر ارزش کتاب می‌افزاید.

شناسنامه کتاب: قطع وزیری / 912 صفحه / چاپ اول 35000 تومان / چاپ اول کتاب دو برادر را انتشارات اطلاعات منتشر کرد.

کد خبر 249947
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز