همشهری آنلاین: جانشین فرمانده مرزبانی گفت: در دو ماه گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار انواع مواد محترقه در مرزها کشف وضبط شد.

به گزارش مهر، سردار احمد گراوند در این باره گفت: از بیستم آذرماه تا بیستم بهمن ماموران مرزبانی موفق شدند یک میلیون و 900 هزار انواع مواد محترقه غیرمجاز را در مرزهای شمال غرب و غرب کشور کشف و ضبط کنند. قاچاقچیان و سودجویان قصد داشتند این مواد محترقه بعضا خطرناک را برای چهارشنبه آخر سال وارد کشور کرده و این محموله ها را به مرکز کشور منتقل کنند. در مورد کشفیات اخیر نیز تعدادی متهم دستگیر و به همراه کشفیات تحویل مقامات قضایی شدند.

وی ادامه داد: میزان کشفیات مواد محترقه نسبت به مدت مشابه سال قبل 95 درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گفته جانشین فرمانده مرزبانی، مرزبانان با اجرای طرح‌های ویژه در ماه‌های پایانی سال از ورود مواد محترقه به کشور جلوگیری می‌کنند. در این طرح که در حال حاضر اجرا می‌شود مرزبانان با رصد نقاط کور و صعب العبور مرزهای غربی از ورود کوله بری یا قاچاق مواد محترقه به وسیله چارپایان جلوگیری می‌کنند.قاچاق این مواد علاوه بر خسارات جانی و مالی، موجب خروج ارز از کشور می‌شود.قاچاق این‌گونه مواد علاوه بر خسارات جانی و مالی سبب خروج ارز از کشور می‌شود.

وی در پایان افزود: در راستای حفظ و مراقبت از کشور و به منظور جلوگیری از ورود هرگونه کالای قاچاق به داخل کشور، مردم با مشاهده موارد مشکوک می‌توانند به ماموران مرزبانی اطلاع دهند.

کد خبر 249784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز