شنبه ۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

ترجمه - فرانک فراهانی‌جم: مجموعه تلویزیونی کارآگاه لسکو که با نام اصلی ژولی لسکو جمعه‌ شب‌ها از شبکه اول سیما پخش می‌شود

 داستانی پلیسی است که در هر قسمت موضوع متفاوتی را که در مرکز پلیس اتفاق می‌افتد مورد بررسی قرار می‌دهد. ساخت این مجموعه از نهم ژانویه سال 1992 آغاز شده و تا ماه مارچ سال 2007 همچنان ادامه داشته است. این مجموعه در سالهای 1996، 1999 و 2001 جایزه بهترین هنرپیشه نقش زن «Seven of Gold» فرانسه را از آن خود ساخت و در سال 2003 نیز نامزد دریافت این جایزه بود.

داستان پلیسی «ژولی لسکو» در زمان پخش نسبت به مجموعه‌های مختلف تلویزیون فرانسه هشت تا یازده میلیون بیننده تلویزیونی پیدا کرد که رکورد جدیدی در جذب مخاطبان تلویزیونی در مجموعه‌های تلویزیونی پخش شده از تلویزیون فرانسه محسوب می‌شود.
این مجموعه موفق داستان زندگی کارآگاه زنی است که با ماموران پلیسی که به سرپرستی او در مرکز پلیس فرانسه به فعالیت مشغولند  با مظنونین و تبهکاران با جدیت و احترام برخورد می‌کند و تقریباً هیچ‌گاه مرتکب خطایی نمی‌شود و تا زمانی که درباره مظنونین به نتایج قطعی دست نیافته است آنها را به جرم و جنایتی متهم نمی‌کند.

مجموعه پلیسی ژولی لسکو، مجموعه‌ای است که پخش آن در قالب 15 مجموعه مجزا و 70 قسمت از سال 1992 تاکنون در فرانسه ادامه داشته است. ژولی سرپرستی یک مرکز پلیس شهری در حومه شهر پاریس و هدایت گروهی متشکل از 30 افسر پلیس مرد و زن را برعهده دارد و در عین حال در تلاش است شرایط مناسبی را برای پیشرفت دو دخترش سارا و بابو فراهم آورد. این کمیسر لجوج و سرسخت که از همسر خود جدا شده، بیش از پانزده سال است که وظایف و مسئولیت‌هایی را که برعهده داشته است، با موفقیت پشت‌سر گذاشته و در حرفه خود به عنوان یک پلیس موفق مطرح بوده است.

براساس بررسی‌های انجام شده این مجموعه که توسط الکسیز لیکی تهیه شده است در کشورهای فرانسه، بلژیک و سوئیس روی آنتن رفته و توانسته است مورد توجه بسیاری از مخاطبان مجموعه‌های داستانی تلویزیونی قرار گیرد و کارآگاه لسکو محبوب‌ترین شخصیت این مجموعه است.

اگر چه در هر قسمت مجموعه داستان جدیدی مطرح می‌شود، این حوادث و اتفاقات به نوعی به هم پیوسته هستند و بینندگان نیز آنها را به خاطر می‌سپارند. با توجه به تعداد مخاطبان این برنامه، موفقیت این مجموعه و محبوبیت کمیسر لسکو در میان بینندگان عجیب به نظر نخواهد رسید. او شجاعانه مجرمان و متهمان را به دام می‌اندازد و هرگز مرتکب اشتباهی نمی‌شود چرا که بسیار زیرکانه و محتاطانه عمل می‌کند و از تصمیم‌گیری شتابزده و سطحی خودداری می‌کند. موفقیت کارآگاه لسکو در جذب مخاطبان در حدی است که توانسته از بسیاری مجموعه‌های پلیسی مشابه مانند «ناوارو» نیز پیشی گرفته و رقیبی جدی برای این مجموعه پلیسی مطرح و شناخته شده به شمار آید.

این در حالی است که در مجموعه‌ها و قسمت‌های جدید این برنامه با افزایش شمار مخاطبان و بینندگان مواجه بوده‌ایم. ورونیکا جنست در نقش لسکو  به ایفای نقش پرداخته است. او یک هنرپیشه فرانسوی است که در 26 ژوئن سال 1957 متولد شده. از سال 1980 فعالیت در عرصه سینما را آغاز کرد. تاکنون در بسیاری از فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است، اما بازی در نقش کمیسر لسکو از سال 1992 سبب شهرت او در عرصه سینما و بازیگری شده است.

او همچنین تا حدودی در عرصه تئاتر نیز فعالیت دارد. جنیفر لاورت در نقش سارا دختر بزرگ کمیسر به ایفای نقش پرداخته است. متولد اول ژانویه 1980 است و در سال 1986 با شرکت در برنامه تبلیغاتی عروسک‌های باربی فعالیت هنری خود را آغاز کرد و هم‌اکنون توانسته است علی‌رغم کم‌سن بودن، تجارب بسیاری را در عرصه‌ هنر سینما بدست آورد.
از سن 8 سالگی وارد عرصه تئاتر شد و از سال 1988 تا 1990 در یک مجموعه تلویزیونی به عنوان نقش دوم به فعالیت خود ادامه داد و در بسیاری از مجموعه‌های تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته و به همین دلیل به عنوان یکی ازجوان‌ترین هنرپیشه‌های کشور فرانسه مطرح است.

ژوزفین تاتینز در 14 دسامبر 1982 متولد شد. او فرزند آخر خانواده است و با بازی در فیلم «جین‌ایر» پا به عرصه سینما گذاشت و تا سال2004 در مجموعه «کارآگاه لسکو» به فعالیت خود ادامه داد. پس از آن بنا به دلایل و مشکلات شخصی از این گروه جدا شد. بازی در این مجموعه موفقیت‌های بسیاری را برای این هنرپیشه جوان به همراه داشته است.

رناود مارس بازی در نقش کاپلان را برعهده دارد. پیش از این در مجموعه‌های دیگری به ایفای نقش پرداخته و در بسیاری از آنها به عنوان خواننده حضور داشته است. او نیز در سال 2004 تصمیم گرفت بازی در فیلم «کارآگاه لسکو» را پایان دهد.

موس دیوف در نقش گاما و الکسی دیوساوس در نقش موتا در این مجموعه در کنار دیگر هنرمندان حضور داشته‌اند و بدون شک حضور هر یک از آنها در موفقیت این مجموعه و افزایش جذب مخاطبان نقش مهمی را برعهده داشته است.

نمایش این مجموعه در شبکه یک سیما نیز مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به داستان‌های پلیسی قرار گرفته است و «کارآگاه لسکو» نیز به عنوان یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌‌های تلویزیونی شناخته شده  است.
منبع:www.allocine.fr

کد خبر 24925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز