شنبه ۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

گروه سلامت: مرگ و زندگی ما به آنچه می‌خوریم بستگی دارد. این یک حقیقت است که هر روز جنبه جدیدی از آن روشن می‌شود.

دانشمندان آمریکایی دریافته‌اند که استفاده از یک رژیم غذایی سالم، که سرشار از ماهی و دانه‌های گیاهی باشد، می‌تواند مرگ و یا زندگی بیماران مبتلا به سرطان پروستات را رقم زند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محققان دریافته‌اند که  اسیدهای چرب امگا 3 که در غذاها وجود دارد، باعت ایجاد بهبود در وضعیت مردانی خواهد شد که پیش بینی می‌شود به شکل ژنتیکی به این بیماری مبتلا شوند.

این محققان با بررسی موش‌هایی که از لحاظ ژنتیکی دستکاری شده بودند و تومورهای پروستات در آنها رشد کرده بود، دریافتند در موش‌هایی که از بدو تولد تحت رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 قرارگرفته بودند، رشد تومور کمتر است و طول عمر بیشتری هم خواهند داشت؛ تا جایی که 60 درصد از موشهایی که رژیم پرامگا3 داشتند، 10 درصد آنهایی که رژیم کم امگا 3 داشتند و البته صفر درصد از موش‌هایی که رژیمی‌غنی از امگا 6 (اسیدچرب غیراشباعی که در سبزیجات وجود دارد) داشتند، زنده ماندند.

بنابراین بررسی‌ها، محققان مؤسسه سلامت بین الملل دریافتند که منابع غذایی امگا3 مانند ماهی‌های چرب آبهای آزاد (سالمون، تن، ساردین و ماکرول) ، روغن ماهی، گردوی انگلیسی و تخم کتان می‌تواند سد محکمی ‌در برابر سرطان پروستات که یکی از انواع بیماری‌های کشنده در مردان محسوب می‌شود، ایجاد کند.

کد خبر 24918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز