دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یکی از بخش های برنامه کشف تهران خود که روزهای جمعه انجام می شود و به مناسبت سالروز دیدار تاریخی و بیعت افسران نیروی هوایی با امام خمینی در سال ۵۷ به منزل شهید خلبان محمد صالحی رفت؛ شهیدی که در آسمان از امام استقبال کرده بود.

احمد مسجد جامعی به دیدار خانواده شهیدی رفت که در آسمان از امام استقبال کرده بود

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، شهید صالحی از خلبانان باهوش ایرانی بود که دوره‌های تخصصی خود را در دانشگاه خلبانی تگزاس با رتبه اول به پایان رسانده و در سال 56 به ایران بازگشته بود. شهید صالحی نخستین خلبان جمهوری اسلامی است که در اولین روز جنگ در بازگشت از نخستین عملیات برون مرزی پاسخ به متجاوزان بعثی همراه با کمک خلبان خود به شهادت رسید. وی پیش از این در روز 12 بهمن 57 با جنگنده خود به استقبال هواپیمای امام خمینی (ره) که از پاریس به تهران می آمد رفت و هواپیمای حامل امام را تا فرودگاه مهرآباد اسکورت کرد.

این شهید والا مقام و کمک خلبانش هنگام بازگشت از ماموریت برون مرزی که برای انهدام چند پایگاه دشمن انجام شده بود به شهادت رسیدند اما پیکر مطهر او و کمک خلبانش 2 سال پیش پس از 32 سال به میهن بازگشت.

فرزند شهید در این دیدار گفت: کمک خلبان پدرم شهید خالد حیدری از اهل سنت مهاباد بودند. این دو دوست روز اول جنگ شهید شدند و هرگز از هم جدا نشدند تا آنکه پس از 32 سال پیکرشان باهم پیدا شد و من نام آخرین پرواز آنها را «پرواز وحدت» گذاشته ام.

مسجد جامعی نیز در این دیدار صمیمی با قدردانی از نقش نیروی هوایی و شهدای این نیرو در پیروزی و دوام انقلاب اسلامی به صحبت های همسر و فرزند شهید صالحی گوش داد و برخی از دست نوشته های آن شهید را خواند و آلبوم تصاویرش را تورق کرد.

کد خبر 249054
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز