همشهری آنلاین: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: قطعاً ملت ایران با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پاسخ یاوه گویی‌ها و گستاخی‌های اخیر مقامات آمریکا را خواهند داد.

سید محمدعلی آل‌هاشم

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم، در یادواره شهدای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی که در شهرستان شاهرود برگزارشد، یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ و نشر دستاوردهای دفاع‌مقدس را ترویج فرهنگ آن دوران از طریق برپایی چنین یادواره‌هایی دانست و گفت: فرهنگ دفاع‌مقدس باید در تمامی زوایای زندگی حفظ و نهادینه شود، چرا که یاد شهدا، یادبود ارزش‌هاى انسانى و گرامیداشت آنان، تجلیل از بهترین و برترین ویژگی‌های رفتار بشرى است.

وی با بیان اینکه دفاع فرهنگی و سیاسی با وجود پایان یافتن جنگ تحمیلی وجود دارد، خاطرنشان کرد: گرچه دفاع‌مقدس پس از هشت سال به پایان رسید، اما ما به فرهنگ آن دوران محتاج هستیم، چرا که یکی از موثرترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی، استفاده از فرهنگ غنی دفاع‌مقدس است که همچون دژی مستحکم، غیرقابل تسخیر و نفوذ است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: آنچه امروز به لحاظ فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است، حفظ راه شهدا به عنوان یک وظیفه ملی است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز فرمودند"هر چه امروز کشور ما دارد و هرچه در آینده به دست بیاورد به برکت خون این جوانان شهید است".

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تأکید بر اینکه نباید تنها به برگزاری این‌گونه مراسم و یادواره‌ها اکتفا کرد، خاطرنشان کرد: تبیین تاریخ دفاع‌مقدس، جمع‌آوری و ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و فرماندهان آن دوران ارزشمند از جمله مواردی است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

وی خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان را آیات مجسم ایثار و فداکاری خواند و تجلیل از آنان را از عواملی دانست که می‌تواند به حفظ و نشر آثار دفاع‌مقدس کمک کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: حقیقت امر این است که اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثارگران به خوبی برای مردم معرفی گردد و به قالب‌های کلیشه‌ای و بیان سطحی محدود نشود، بیشترین و بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم استفاده از فضای مجازی و نشر کتاب به منظور شناساندن شهدا و مسیری که در آن ممارست داشتند به نسل جوان را ضروری دانست و افزود: با پایان یافتن دفاع‌مقدس نباید فداکاری شهدا و ایثارگران فراموش شود، بلکه باید این نسل را با ایثارگری‌ها و فرهنگی که شهدا به آن پایبند بودند آشنا کنیم و به خوبی ارزش‌ها و اهمیت کار آنان را در جامعه تبیین و روشن کنیم.

وی یادآورشد: جامعه‌ای که بتواند آرمان‌های شهدا و ایثارگران را به خوبی درک و ترویج نماید، از کارکردهای مثبت آن نیز بهره‌مند خواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش شهدا را سند افتخار کشور عنوان و خاطرنشان کرد: در این بین باید به پیام شهدا که همان اطاعت از ولایت، تقویت روحیه خودباوری، دین‌مداری و بصیرت‌افزایی در بین جوانان است، دقت کرد.

وی به سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در 22 بهمن 57 اشاره و در این خصوص به تشریح عوامل پیروزی انقلاب پرداخت.

حجت‌الاسلام آل هاشم درپایان این مراسم و در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات جان کری و وندی شرمن درباره مذاکرات هسته‌ای و مسائل داخلی ایران، گفت: قطعاً ملت شهیدپرور ایران اسلامی با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن، پاسخ یاوه‌گویی‌ها و گستاخی‌های اخیر مقامات آمریکا را خواهند داد.

کد خبر 248939
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز