گروه حوادث: ریزش ساختمان در حال ساخت در پاکدشت جان ۴نفر را گرفت. ساعت ۱۷:۲۰جمعه وقوع حادثه‌ای در پاکدشت پشت فرمانداری این شهرستان به سازمان هلال احمر اطلاع داده شد. با این تماس، تیمی از امدادگران راهی محل حادثه شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که بر اثر ریزش ساختمان در حال ساخت 7نفر زیر آوار گرفتار شده‌اند که امدادگران عملیات خود را برای نجات آنها آغاز کردند. حسین درخشان، مدیر روابط عمومی هلال احمر درخصوص جزئیات این حادثه به همشهری گفت:در محل حادثه عوامل شهرداری، اورژانس و آتش‌نشانی نیز حضور داشتند.

وی افزود: امدادگران هلال احمر عملیات آواربرداری را شروع کردند و در لحظات اولیه، موفق شدند 4نفر از افراد گرفتار شده را نجات دهند. درخشان افزود: 2نفر از آنها که حال مساعدی نداشتند توسط اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند. با وجود اینکه اقدامات درمانی روی این دو مصدوم انجام شده بود متأسفانه خبر رسید که یکی از آنها به کام مرگ رفته است. مدیر روابط عمومی هلال احمر در ادامه گفت:

با توجه به اینکه هنوز 3نفر دیگر زیر آوار بودند، امدادگران در مرحله بعد عملیات خود را برای نجات آنها ادامه دادند، اما به‌علت تاریکی هوا و حجم زیاد آوار جست‌و‌جوی آنها بی‌نتیجه ماند تا اینکه بلافاصله یک تیم سگ‌های جست‌وجو به محل حادثه فرستاده شد. سرانجام در عملیاتی 7ساعته 3نفر دیگر از زیر آوار بیرون کشیده شدند. آنها بعد از خارج شدن از زیر آوار در اختیار اورژانس قرار گرفتند که متأسفانه مرگ هر 3نفر آنها نیز تأیید شد.

حسین درخشان افزود: علت ریزش مرگبار ساختمان در حال ساخت از سوی کارشناسان در دست بررسی است. در همین حال شنیده‌ها حاکی است که علت ریزش ساختمان، نبود استحکام لازم و ساخت غیراصولی اعلام شده است. ‬

کد خبر 248837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز