چارلز اسپنسر چاپلین بی‌تردید بزرگ‌ترین ستاره کمدی تاریخ سینماست؛ هنرمندی که در دوران سینمای صامت ظهور کرد و چند دهه در این عرصه حضور موفق داشت.

انتشار تنها رمان چاپلین  پس از ۶۶سال

 حالا خبر می‌رسد او علاوه بر سینما دستی هم در نوشتن داشته و سال 1948یک رمان کوتاه 34هزار کلمه‌ای نوشته که پس از 66سال چاپ و روانه بازار شده است.

به گزارش همشهری از گاردین، تنها رمان کارنامه هنری چاپلین «روشنایی‌های صحنه» نام دارد و در واقع مقدمه‌ای است بر فیلم موفق «لایم‌لایت» او که داستان زندگی یک دلقک سالخورده و تلاش او را برای نجات یک زن از خودکشی را به تصویر می‌کشد. این آخرین فیلمی بود که چاپلین در آمریکا ساخت و بعد از آن به اتهام داشتن گرایش‌های کمونیستی از فعالیت در این عرصه کنار گذاشته شد.

او داستان روشنایی‌های صحنه را پیش از فیلمنامه لایم‌لایت نوشت که آشکارا وضعیت ذهنی و روحی چاپلین را در آن شرایط سخت به مخاطب نشان می‌دهد. دست‌نوشته‌ها و بخش‌های تایپ‌شده این رمان کوتاه سال‌ها در گنجینه آثار چاپلین پنهان مانده بود تا اینکه دیوید رابینسن نویسنده زندگینامه چاپلین آن را در اختیار شرکتی ایتالیایی گذاشت تا در قالب کتاب روانه بازار شود.

کلر بلوم همبازی چاپلین در لایم‌لایت در سال‌های اخیر در فیلم تحسین‌شده «سخنرانی پادشاه» ایفای نقش کرده است. وی قرار است در مراسم رونمایی از رمان کوتاه و 70صفحه‌ای روشنایی‌های صحنه حضور داشته باشد. این مراسم در لندن به مناسبت صدمین سال خلق شخصیت ولگرد کوچک چاپلین برگزار می‌شود.

 

کد خبر 248717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز