همشهری آنلاین: دستیار و مشاور فرماندهی معظم کل قوا گفت: دولت را باید مورد حمایت قرار داد. اداره کشور حقیقتاً کار سختی است. ما آن زمان که فرمانده بودیم متوجه شدیم که مدیریت کار بسیار دشواری است.

یحیی رحیم صفوی

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی امروز (پنجشنبه) در یادواره شهدای بنی‌فاطمه اصفهان با بیان اینکه جا دارد از طرف مقام معظم رهبری سلام ایشان را به تک تک خانواده‌های جانبازان و شهدا برسانم، اظهار کرد: اگر شهدا نبودند ایران کنونی هم نبود. عراقی‌ها در اصفهان بودند و همانطور که محمود افغان به اصفهان آمد اما ما تا لحظه آخر ایستادیم و از شهادت هیچ هراسی به دل راه ندادیم.

وی با بیان اینکه از روزی که سپاه تشکیل شد خود را برای شهادت آماده کرده بودیم، افزود: فکر نکنید ما در جنگ فقط فرماندهی می‌کردیم بلکه با آر.پی. جی و تیربار کار می‌کردیم و واقعاً از خدا باید پرسید که چرا شهید نشدیم. شاید خداوند می‌خواهد از پاسداران زنده کنونی امتحان سخت‌تری بگیرد و شاید امتحان پیش روی ما و جانبازان کنونی باشد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه باید فکر و مسئولیت ما واگذاری انقلاب به صاحب اصلی‌اش، حضرت ولی عصر (عج) باشد، ادامه داد: انقلاب و شهدا هندسه قدرت جهانی را تغییر دادند. ما برای درک کامل عظمت ایثارگری شهدا راهی طولانی در پیش داریم. ما شهدا را نشناخته‌ایم. شهیدان چیزی دیدند که ما و شما ندیده‌ایم. شهدا الگوی همه آزادی خواهان جهان هستند. شهدا خدا را انتخاب کرده‌اند، خدا هم شهدا را انتخاب کرد.

سرلشکر صفوی همچنین با اشاره به اینکه همسران، فرزندان و پدران و مادران شهدا دنیا و آخرت را دارند، گفت: در استان اصفهان 23 هزار و 500 شهید و 50 هزار جانباز به انقلاب هدیه شد. چرا اصفهانی‌ها تعداد شهدا و جانبازان بیشتری داشتند؟. شهدای اصفهانی خود به دنبال شهادت بودند. برای مثال جانباز کنونی گودرز بهرامی به دنبال تانک‌ها می‌دوید و این تانک‌ها بودند که از دست این دلاور فرار می‌کردند. دلاورمردان ایران عراق را به مسخره می‌گرفتند. البته این سخن من دلیلی بر کم ارزش بودن کار آزادگان نیست.

وی با بیان اینکه 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، اضافه کرد: شهدا یک هندسه و معادله جدید را در قدرت جهانی رقم زده‌اند. از یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان، یک قدرت نوظهور را رقم زده‌اند که منشأ آن انقلاب اسلامی و شهدا بوده‌اند. در گذشته نظام دنیا به صورت تک قطبی و دو قطبی بود ولی در حال حاضر به صورت چند قطبی درآمده است.

سرلشکر صفوی با اشاره به قیام مردم منطقه از جمله یمن و مصر، تصریح کرد: در همه جا از مردم ایران یاد گرفتند که چگونه انقلاب خود را به ثمر برسانند. در مصر این آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بودند که انقلاب را در دست گرفتند و دلیل آن بدون رهبر بودن مصر بود. اما خدا را شکر ما در ایران در زمان انقلاب و جنگ امام خمینی (ره) را داشتیم و در حال حاضر هم مقام معظم رهبری ما را هدایت می‌کند.

سرلشکر صفوی پیرامون رهبری در جهان اظهار کرد: شما رهبران 192 کشور جهان را با رهبر خود مقایسه کنید. ما رهبری با دانش، رئوف و مهربان، فقیه و دارای فهم مسائل جهانی داریم. اما مثلاً رییس جمهور فرانسه چگونه آدمی است و چقدر فاسد است.

دستیار و مشاور فرماندهی معظم کل قوا با بیان خاطره‌ای افزود: به یاد دارم در زمانی که آیت‌الله خامنه‌ای رییس جمهور بودند، ما قالیچه اصفهان و مبل داشتیم اما خانه آقا نه مبل داشت و نه فرش آنچنانی.من شبی که در منزل ایشان مهمان بودم، شام آن شب نیمرو بود و این نشان دهنده ساده زیستی مقام معظم رهبری است. همچنین مقام معظم رهبری فرزندان خود را به جبهه‌های جنگ می‌فرستادند.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه عمق دفاع استراتژیک ایران هم اکنون تا دریای مدیترانه پیش رفته است، افزود: در تاریخ ایران سه دوره وجود داشته که قدرت نفوذ ما تا دریای مدیترانه جلو رفته است.در زمانی کوروش، یهودیان کنار دریای مدیترانه را از دست پادشاه ظالم نجات داد. در زمان دیگر خشایارشاه 500 الی 700 هزار نیروی نظامی را در جنگ یونانیان نزدیک دریای مدیترانه برد و در حال حاضر قدرت نفوذ ایران تا این دریا پیش رفته است. ما در سوریه و لبنان حضور داریم و اگر اسرائیل بخواهد تعرضی داشته باشد، حزب‌الله لبنان بر سرشان خواهد زد.

وی یادآور شد:اگر با تکفیری‌ها در سوریه مقابله نشود، باید در کشورمان با آنها مقابله کنیم. من باورم نمی‌شود که تکفیری‌ها مسلمان باشند چرا که تا بحال سر تعداد زیادی را بریده‌اند. تکفیری‌ها از کشورهای خارجی نیرو می‌آورند. 20 هزار دلار حقوق می‌دهند تا این وحشی‌گری‌ها را انجام دهند. اینها بیشتر از آنکه مسلمان باشند، وحشی صهیونیستی هستند. همچنین وجود آنها یک توطئه عربی صهیونیستی است.

دستیار و مشاور فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: در یک کلام بگویم که ایران قوی‌ترین کشور منطقه غرب آسیا است و این فشار دشمنان به شهرهای منطقه به همین دلیل است.

سرلشکر صفوی گفت: امام (ره) وقتی در عراق بودند، در ساعات 9 شب به زیارت امیرالمؤمنین می‌رفتند. این امیرالمؤمنین (ع) بود که شاه را از کشور بیرون انداخت.

وی با اشاره به شعار رزمندگان در زمان جنگ تحمیلی گفت: "کربلا کربلا ما داریم می آییم". من این شعار را خیلی دوست دارم. مردم اصفهان هم در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی نقش پر رنگی داشتند. در حال حاضر هم می‌توانند نقش محوری ایفا کنند.

سرلشکر صفوی در پایان سخنانش گفت: دولت را باید مورد حمایت قرار داد. اداره کشور حقیقتاً کار سختی است همچنین مشکلات استان اصفهان را دولت باید حل کند. ما آن زمان که فرمانده بودیم متوجه شدیم که مدیریت کار بسیار دشواری است.

کد خبر 248589
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز