سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از انتشار خبر مرگ میلیون‌ها ستاره دریایی در سواحل غربی آمریکا، مقامات پرو از کشف جسد ۴۰۰ دلفین در سواحل این کشور در اقیانوس آرام خبر دادند

جسد ۴۰۰ دلفین در سواحل پرو

به گزارش خبرگزاری مهر، این اجساد در حالی ماه گذشته کشف شده اند که این کشور در سال 2012 نیز از کشف بیش از 870 دلفین دیگر در سواحل خود خبر داده بود.

مقامات پرو هرگز از دلیل مرگ و میر دلفین‌ها در سال 2012 مطلع نشدند. آنها اکنون در حال کالبد شکافی دلفین‌های یافته شده در ماه ژانویه در منطقه لامبی در سواحل شمالی این کشور هستند.

جیمی دلاکروز از سازمان حیات دریایی IMARPE پرو می‌گوید جسد حدود 220 دلفین در هفته آخر ژانویه و بقیه آنها سه هفته پیش‌تر یافت شده است.

به گفته وی نتایج کالبد شکافی دو هفته دیگر آماده می شود و این بررسی ها بر روی ریه، کلیه و کبد این حیوانات متمرکز خواهد بود.

کالبد شکافی برخی از 870 دلفین یافت شده در سال 2012 بی نتیجه ماند. گمانه زنی‌های مختلفی از عامل مرگ این دلفین‌ها مطرح شد از جمله وجود سم‌های زیستی در آب، آزمایش‌های لرزه‌ای و بیماری‌های مزمن ناشناخته.

یوری هوکر مدیر واحد زیست شناسی دریایی در دانشگاه کایتانو هردیا می‌گوید در بخش‌های مختلف جهان مرگ و میر دلفین‌ها به طور کلی ناشی از آلودگی زیست محیطی و ناشی از تغذیه این پستانداران دریایی از ماهی یا گونه‌های کوچک‌تری است که سمی شده‌اند.

وی افزود: برخی دیگر از این دلفین‌ها پس از خوردن ضایعات پلاستیکی شناور در دریا جان خود را از دست می‌دهند.

این زیست شناس دریایی می‌گوید تعیین مرگ دلفین‌ها در پرو کار پیچیده‌ای است چرا که آزمایشگاه‌های دولتی از یکصد تجهیزات آزمایشگاهی، مواد یا ترکیب‌های لازم برای تعیین مرگ یک حیوان فقط سه یا چهار مورد را در اختیار دارند.

کد خبر 248402
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز