سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

نشست خبری بیست‌و‌نهمین جشنواره موسیقی فجر صبح روز گذشته با حضور مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد، دبیر جشنواره و مسئولان کمیته‌های مختلف در تالار وحدت برگزار شد. پیروز ارجمند، مدیر دفتر موسیقی در ابتدا تاریخچه‌ای از روند برگزاری جشنواره موسیقی فجر ارائه کرد.

جشنواره موسیقی فجر


در ادامه نشست حسن ریاحی، دبیر جشنواره گفت: آنچه در جشنواره بیست و نهم برای ما بسیار حائز اهمیت است توجه به کیفیت گروه‌های شرکت‌کننده داخلی و خارجی بود. ما به هیچ عنوان دوست نداشتیم به هر قیمت از گروه‌های بی‌کیفیت خارجی و درجه چندم برای بین‌المللی‌شدن جشنواره استفاده کنیم و شما خواهید دید که جشنواره امسال یک جشنواره متنوع و باکیفیت برای سلیقه‌های مختلف است.

وی با اشاره به تالارهای میزبان برگزاری جشنواره موسیقی فجر افزود: متأسفانه یکی از مشکلات جدی و مهمی که در جشنواره موسیقی فجر با آن روبه‌رو هستیم بی‌کیفیت‌بودن تالارهای میزبان برنامه‌هاست به‌طوری که فقط تالار وحدت می‌تواند تا حدی مشکلات صدای اجراها را برطرف کند. من امیدوارم هر چه زودتر شرایطی فراهم شود تا مشکل صدای تالارهای میزبان جشنواره از بین برود.

رامین صدیقی، مدیر بخش بین‌الملل بیست‌و‌نهمین جشنواره موسیقی فجر هم با ارائه گزارشی از چگونگی حضور هنرمندان حاضر در این بخش گفت: به طورحتم اگر حمایت‌های حسن ریاحی و علی ترابی از بخش بین‌الملل نبود ما امروز شاهد انتشار اسامی هنرمندان بزرگ موسیقی بین‌الملل در جدول نبودیم. من امیدوارم درصورت استمرار این فضا از سال بعد شاهد برگزاری یک جشنواره معتبر در سطح خاورمیانه باشیم؛ جشنواره‌ای که با حضور بزرگانی چون رامیز قلی‌اف و انور ابراهیم می‌تواند به سکوهای بلندتری در جایگاه جهانی خود ارتقا پیدا کند.

به گفته ترابی، دبیر اجرایی جشنواره، طبق برنامه برای استادان و هنرمندان پیشکسوت کارت‌های مخصوص صادرشده و این افراد می‌توانند در ردیف اول تالارهای میزبان از برنامه‌های این دوره موسیقی فجر استفاده کنند.

کد خبر 248324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز