جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: در درگیری با شکارچیان غیرمجاز در ˈمنطقه شکار و تیراندازی ممنوع گمیشانˈ، دو مأمور دولتی از ناحیه سر و دست دچار آسیب شدند.

شکارچی

احمد دباغیان در این باره اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست و شیلات بندرترکمن، عصر پنجشنبه (10 بهمن) موفق به دستگیری 11 شکارچی غیرمجاز شدند.

وی گفت: در عملیات گشت و کنترل در ˈمنطقه شکار و تیراندازی ممنوع گمیشان، چپاقلی و پناهگاه حیات وحش میانکالهˈ محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و یگان حفاظت شیلات این شهرستان در چهار گروه عملیاتی با شناور، این 11 شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند.

وی افزود: از متخلفان 10 قبضه اسلحه شکاری، لاشه 78 قطعه پرنده از نوع ˈاردک سرسبز، چنگر، اردک سرحنایی، اردک سرسیاهˈ، 200 عدد فشنگ و تجهیزات انفرادی کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: محیط بانان پس از دستگیری این شکارچیان، سرنشینان یک قایق موتوری را که در حال تیراندازی به سوی پرندگان بود، مشاهده کردند که پس از تعقیب موفق به متوقف کردن این قایق شدند که در این هنگام شکارچیان غیرمجاز به سوی دو مأمور حمله‌ور و آنان را به شدت زخمی کرده و از صحنه حادثه گریختند.

وی گفت: در این درگیری، ˈرمضان مرتضویˈ رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن از ناحیه دست راست دچار شکستگی و راننده قایق موتوری شیلات نیز از ناحیه سر، دچار شکستگی شد.

وی افزود: این دو برای مداوا به مراکز درمانی شهر بندرترکمن منتقل شدند و تلاش برای شناسایی و دستگیری این شکارچیان غیرمجاز ادامه دارد.

در شرایطی که شاهد درگیری و افزایش خشونت علیه مأموران حفظ محیط زیست هستیم ضروری است که همه مردم طبیعت دوست به یاری حیات وحش که بیش تر گونه های آن کمیاب بوده شتافته و دست شکارچیان خاطی را از این حیوانات کوتاه کنند.

بر این اساس اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان از تمامی علاقه مندان و دوستداران طبیعت و حیات وحش درخواست می کند که مأموران را در حفاظت از این میراث‌های طبیعی ارزشمند یاری داده تا با افرادی که قصد سودجویی از گونه های با ارزش را دارند برخورد قانونی صورت گیرد و نسل گونه های حمایت شده از خطر انقراض نجات یابد.

کد خبر 247776
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز