همشهری آنلاین: کارگردان فیلم سینمایی موج کوتاه ردیف ۴۴۴ گفت: توافق برای حضور یکی از بازیگران ترکیه ای در این اثر سینمایی، به تعامل سینمای ایران با دیگر کشورها از جمله ترکیه کمک می‌کند و سینماگران این کشور از این مهم استقبال می‌کنند.

کارگردان سینما

به گزارش ایرنا، علیرضا امینی افزود: سوژه فیلم موج کوتاه ردیف 444 به گونه ای است که باید از یک بازیگر خارجی زبان استفاده می‌کردیم.

وی یادآور شد: با توجه به این ساختار ترجیح دادم از بازیگری استفاده کنم که این ویژگی را دارد از این رو تولگان هان سایشمان برای بازی در این اثر سینمایی انتخاب شد.

کارگردان فیلم سینمایی موج کوتاه ردیف 444 ادامه داد: این اثر سینمایی روایت دو نفر است که روی یک سکوی نفتی گیر می‌کنند و زبان همدیگر را نمی‌فهمند.

امینی با اشاره به استقبال اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ترکیه از همکاری مشترک یک بازیگر ترکیه ای با پروژه سینمایی موج کوتاه ردیف 444 توضیح داد: این اتحادیه مشتاقانه به دنبال ایجاد تعامل میان سینمای ترکیه و ایران است و در زمان عقد قرارداد با تولگان هان سایشمان، این استقبال به وضوح دیده شد.

وی با اشاره به تاکید مدیریت فرهنگی کشور به تعامل سینمای ایران با دیگر کشورها و پیگیری این سیاست از سوی سازمان سینمایی گفت: حضور یک بازیگر ترکیه ای در یک اثر ایرانی می‌تواند آغازی بر این راه باشد و امیدوارم این اقدام زمینه ساز تعامل موثر سینمای ایران با کشورهای همسایه باشد.

کارگردان فیلم بلوک 9 خروجی 2 با اشاره به پیشرفت ترکیه در زمینه سریال سازی و پخش این آثار از کشورهای متعدد توضیح داد: دست اندرکاران فرهنگی این کشور به دنبال پیشرفت در عرصه سینما هستند و در عین حال آنان علاقه خاصی به فرهنگ مردم کشور ما دارند.

امینی با یادآوری اینکه به عنوان نماینده ایران به ترکیه رفتم ادامه داد: بازتاب حضور یک بازیگر ترکیه ای در یک فیلم سینمایی ایرانی بسیار گسترده بود تا جایی که بسیاری از رسانه های کشورهای مختلف به این موضوع پرداختند که این مهم می‌تواند به تعامل بیشتر سینمای ایران با دیگر کشورها کمک کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با حمایت های معنوی سازمان سینمایی و رسانه ها، روند افزایش تعامل سینمای ایران با دیگر کشورها ادامه یابد.

کد خبر 247330
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز