دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

آلفونسو کوارون برای کارگردانی تریلر فضایی «جاذبه» جایزه دستاورد چشمگیر کارگردانی فیلم بلند سینمایی را از انجمن کارگردانان آمریکا دریافت کرد و یک گام دیگر به بردن جایزه اسکار نزدیک شد.

 فیلمساز مکزیکی برای کسب جایزه DGA با پل گرینگرس برای کاپیتان فیلیپس، استیو مک‌کویین برای 12سال بردگی، دیوید اُ. راسل برای حقه‌بازی آمریکایی و مارتین اسکورسیزی برای گرگ وال‌استریت رقابت داشت.

بن افلک که سال گذشته با «آرگو» جایزه دستاورد چشمگیر کارگردانی را برده بود، صبح یکشنبه به وقت ایران نام برنده شصت و ششمین دوره جوایز DGA را اعلام کرد که با رأی 15هزار عضو انجمن کارگردانان انتخاب شده بود. نکته جالب اینکه افلک یکی از معدود برندگان جایزه DGA لقب گرفت که نتوانست به جایزه اسکار برسد و حتی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی هم نبود. در اسکار 2013جایزه بهترین کارگردان به آنگ لی برای «زندگی پای» رسید.

پیش از افلک، 9سال مداوم برندگان جایزه انجمن کارگردانان آمریکا اسکار کارگردانی را هم از آن خود کرده بودند. آخرین‌بار سال2003 برنده این دو جایزه متفاوت بود؛ در آن سال راب مارشال برای شیکاگو جایزه DGA را برد و رومن پولانسکی برای پیانیست برنده اسکار شد. کوارون، اُ. راسل، مک‌کویین و اسکورسیزی نامزد اسکار بهترین کارگردانی هستند اما الکساندر پین برای نبراسکا بدون نامزدی در DGA می‌تواند برای بردن اسکار رقابت کند.

جایزه بهترین مستند بلند به «میدان» به کارگردانی جیهان نجیم رسید که روایتی درباره انقلاب مصر و پیامدهای آن است. این مستند سیاسی سال2013 در جشنواره تورنتو جایزه فیلم برگزیده تماشاگران را برده بود. در بخش تلویزیون، برکینگ بد بهترین سریال درام و پشت چلچراغ استیون سودربرگ بهترین فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه شناخته شدند.

 

کد خبر 247318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز