همشهری‌آنلاین: کتاب کوچک حافظه برای مدیران و کارشناسان منتشر شد.

کتاب کوچک حافظه منتشر شد

در این کتاب، نویسنده تلاش کرده است ضمن برشمردن موجز نکات علمی در شناخت چگونگی کارکرد حافظه، راهکارهایی عملی را با توجه به نیازهای مدیران (و عنایت به کمبود فرصت آنان) در جهت تقویت حافظه ارائه نماید.

در بخشی از مقدمه کتاب چنین آمده است:

آیا فکر می کنید حافظه ضعیفی دارید؟ زمان یا مکان برگزاری جلسات، نام همکاران جدید (یا شاید نه خیلی جدید) یا نکات مهم برای ارائه سخنرانی و در واقع هر چیزی که یادداشت نکرده اید را فراموش می کنید؟

احتمالاً اطلاعات را به طور کامل فراموش نمی کنید، اما احساس می کنید به دلیل بالا رفتن سن دچار فراموشی شده اید؛ در زمان درست اما مکان اشتباه در جلسه حاضر می شوید، همکار خود را با نام اشتباه صدا می زنید یا یک سند بسیار مهم که همین یک دقیقه پیش به همراه داشته اید را گم می کنید.

به چند دلیل احتمال تحلیل رفتن کارایی حافظه در یک محیط کاری وجود دارد. شاید شگفت آور باشد که هیچ یک از این دلایل ظاهرا ارتباطی با سن وسال ندارند.گرچه استرس، فشار آوردن بیش از حد به حافظه و کمبود خواب اغلب ممکن است مزید بر علت باشند.

براساس این گزارش، این کتاب شما را با دلایلی که ممکن است از کارایی ضعیف حافظه خود در محل کار رنج ببرید، و نحوه عملکرد حافظه (که به شما در فهم چگونگی و علت نقص عملکرد حافظه و اقداماتی که می توانید در این ارتباط انجام دهید، کمک خواهد کرد) آشنا می سازد و راهکارهایی را به شما ارائه می دهد که به شما کمک می کند حافظه خود را در موقعیت های کاری متنوع و با استفاده از وسایل مختلف بهبود ببخشید.

کتاب مذکور در قطع جیبی و 132 صفحه و با ترجمه و ویراستاری علیرضا صالحی و شمارگان دوهزار نسخه منتشر شده است. علاقمندان جهت تهیه کتاب می توانند با شماره 88749414 تماس حاصل نموده و یا به نشانی www.mrcenter.ir مراجعه نمایند.

کد خبر 247295
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز