همشهری‌آنلاین: مراسم معارفه پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا پاشایی، سرپرست این دفتر با حضور علی ‌مرادخانی، معاون هنری وزیر و جمعی از هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

پیروز ارجمند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های علیرضا پاشایی در سمت سرپرستی دفتر موسیقی وزارت ارشاد در دولت گذشته و ماه‌های اخیر گفت: ما برای انتخاب مدیریت دفتر موسیقی وزارت ارشاد گزینه‌های متعددی داشتیم اما به هر صورت آنچه برای ما مهم بود ارائه یک برنامه مدون و منظم طبق همان برنامه‌ای که پیش رو داشتیم مهم‌تر از اشخاص بود از این جهت با جلسات و مشورت‌های متعددی که با دوستانم در خانه موسیقی و سایر کارشناسان حوزه موسیقی داشتیم به نام پیروز ارجمند رسیدیم که انتخاب وی دلایل زیادی برای ما داشت.

وی ادامه داد: ما در عرصه مدیریت هنری کشور به ویژه موسیقی نباید به سمتی حرکت کنیم که فقط منافع شخصی را ببینیم. آنچه در این میان باید برای ما مورد توجه باشد حرکت به سمت رضایت مخاطب و معطوف‌کردن نگاه مدیریتی به آنها باشد بنابراین انتظاری که ما برای ارائه برنامه از مدیران جدید خود طی یکی دوماه گذشته داشتیم توجه به این مساله بود. اینکه انتظار ما از مدیران سبقت از یکدیگر برای جوشش با مردم باشد.

آزاد کردن فعالیتهای هنرمندان ممنوع الکار با اصل بر برائت

معاون هنری وزیر ارشاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پارامترهای مهم مدیریت موسیقی کشور از مولفه های مهم دولت جدید برای مدیریت در فرهنگ و هنر کشور گفت و رعایت آنها را معیاری مهم برای شکل گیری یک جریان منایب و تاثیرگذار هنری در کشور توصیف کرد و گفت: در چنین شرایط مدیریتی امضا کردن نامه ها فقط کار مدیر نخواهد بود بنابراین می توان از منظر توجه به مبانی اصولی مدیریت و همچنین توجه به حقوق شهروندی فعالیت‌هایی را تئوریزه کرد که نتیجه آن چیزی جز رضایت مردم، رعایت مبانی اصولی و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی و رفع ابهامات موجود در امور نظارتی و بی دغدغه کردن هنرمندان و مردم نخواهد بود.

وی افزود: ما در عرصه موسیقی کشور هم اکنون با هنرمندان ممنوع‌الفعالیتی روبرو هستیم که می‌توانیم با اصلاح امور نظارتی و در نظر گرفتن اصل برائت شرایطی را به وجود آوریم که در یک تعامل دو طرفه میان هنرمند و دولت مشکلات موجود این هنرمندان را نیز حل کنیم و کاری کنیم که این هنرمندان نیز به فعالیت خود ادامه دهند. من معتقدم اگر به موضوع نظارت درست نگاه کنیم همین نظارت موجب شکوفایی می‌شود در غیر این صورت اتفاقاتی می‌افتد که هم شایسته یک نظام مدنی نیست و هم موجب سوء‌استفاده‌هایی خواهد شد که در آن منافع شخصی وجود دارد.

تدوین اصول راهبردی موسیقی کشور

مرادخانی تاکید کرد: پیروز ارجمند در این مدت با انرژی بسیار زیادی برنامه‌های استانی خود را نیز طراحی کرده و ما در این مدت توانسته‌ایم تا حد زیادی اصول راهبردی موسیقی کشور را با کمک شما هنرمندان ارزشمند عرصه موسیقی طراحی کرده و آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه بدهیم که در ذیل این اصول توجه به حقوق شهروندان و هنرمندان و باز کردن فضای امید در بین هنرمندان از مهم‌ترین برنامه‌های ما بوده است بنابراین امیدوارم با این برنامه‌ها و تلاش‌ها همه بتوانند با فراغ بال روی صحنه‌های موسیقی برنامه‌های خود را اجرا کنند .

معاون هنری وزیر ارشاد تصریح کرد: البته مشکل عمده ما در موسیقی جان‌مایه موسیقی نیست بلکه ما در ارائه کلام در موسیقی مشکل داریم که امیدواریم با ورود پیروز ارجمند در فضای جدید مدیریت موسیقی ارشاد بتوانیم به تمام مشکلات رسیدگی کنیم تا با کمک عقل جمعی که به طور حتم ما را به جای درست می‌رساند به زودی شاهد فعالیت‌های ارزشمندی در موسیقی باشیم.

پیروز ارجمند مدیر جدید دفتر موسیقی وزارت ارشاد هم در این مراسم بعد از دریافت حکم خود از معاون هنری وزیر ارشاد خطاب به حاضران در جلسه گفت: در ابتدای صحبت‌های خود باید بگویم که از این لحظه دیگر از واژه دفتر موسیقی وزارت ارشاد استفاده نخواهم کرد چرا که این نهاد از امروز باید به عنوان مرکز موسیقی وزارت ارشاد به همه معرفی شود. ضمن اینکه جا دارد از همین تریبون مراتب تقدیر خودم را نسبت به مسوولان حوزه هنری اعلام می کنم که با کمال محبت و مهربانی این شرایط را فراهم کردند که علیرغم میل خود از این پس در مدیریت مرکز موسیقی وزارت ارشاد فعالیت داشته باشم و امیدوارم حضور من در این سمت جدید بتواند سرمنشا تحولات خوبی در عرصه تعاملات میان وزارت ارشاد و حوزه هنری باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد همایون خرم و استاد بیوک شکورزاده با اشاره به اهداف مدیریت جدید مرکز موسیقی وزارت ارشاد در دولت تدبیر و امید گفت: برنامه‌هایی که من برای مدیریت جدید مرکز موسیقی وزارت ارشاد ارائه دادم به نوعی سند توسعه راهبردی موسیقی ایران است که نتیجه 10 سال حضورم در طرح آسیب شناسی موسیقی ایران است که با مشورت تعدادی از بزرگان موسیقی تدوین شده و به زودی بعد از رفع ایرادات و اشکالات آن، کارگروه‌های تخصصی خود را آغاز می‌کند و با یک خرد جمعی که عنصر مهم سیستم مدیریتی من در مرکز موسیقی خواهد بود به کار خود ادامه می‌دهد.

تبیین دیپلماسی فرهنگی موسیقی ایران

ارجمند با بیان اینکه مرکز موسیقی وزارت ارشاد از این پس مرکز امن هنرمندان موسیقی است به بیان برخی از برنامه‌های خود در مدیریت مرکز موسیقی وزارت ارشاد پرداخت و گفت: راه‌اندازی مجدد ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران، توجه ویژه به تولیدکنندگان و ناشران موسیقایی، اصلاح ساختار اداری مرکز موسیقی وزارت ارشاد، واگذاری امور به بخش خصوصی، تغییر در ساختار نظارت و ارزشیابی، تولید، نمونه‌سازی و توجه به پژوهش، حمایت از جامعه دانشگاهی، تبیین دیپلماسی فرهنگی موسیقی ایران با توجه به حوزه موسیقی شرق و جهان اسلام، تدوین نهایی سند توسعه موسیقی کشور، دور کردن فعالیت‌های مرکز موسیقی از افراط و تفریط، تشکیل یک مثلث مدیریتی بین هنرمندان، دولت و مردم با هدف رضایت حداکثری، ایجاد محورهای مشاوره‌ای در بخش اقتصاد موسیقی از جمله برنامه‌هایی که امیدواریم با کمک شما بتوانیم خدمتگذار شایسته‌ای برای شما اهالی موسیقی باشیم.

در پایان این مراسم هدایای از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری، موسسه هنرمندان پیشکسوت، موسسه توسعه هنرهای معاصر، واحد ارزشیابی و نظارت دفتر موسیقی و نهادهای دیگر هدایایی به علیرضا پاشایی و پیروز ارجمند اهدا شد.

حمیدرضا نوربخش،مدیرعامل خانه موسیقی نیز در سخنانی به مطالبات اهالی موسیقی از مدیر این بخش اشاره کرد و گفت: اعتماد به هنرمندان، ارتقاء دفتر موسیقی به مرکز موسیقی، ارتقاء سطح بودجه این مرکز، تسهیل روند صدور مجوزها، تعامل سازنده با نهادهای مرتبط که هر کدام مثل جزیره‌ای دورافتاده در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند از جمله مطالبات ما است و همچنین رسیدگی به قانون کپی‌رایت که یکی از معضلات جامعه موسیقی است.

سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی و امیر تاجیک خواننده موسیقی پاپ کشورمان نیز در این مراسم قطعاتی را اجرا کردند.

لوریس چکناوریان، فضل الله توکل، سید محمد میر زمانی، حسن ریاحی، عباس سجادی، داود گنجه ای، فردین خلعتبری، هادی منتظری، رازمیک اوحانیان، مجید ملا نوروزی، محمد علی بهمنی، فریبرز سفردوست از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر 246543
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز