همشهری‌آنلاین: مسجد جامعی در بازدید از موزه استاد علی اکبر صنعتی گفت: طرح مقاوم سازی و مرمت این موزه باید هرچه سریعتر انجام شود.

مسجد جامعی در بافت تاریخی تهران - منطقه ۱۲

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی در حاشیه برنامه کشف تهران پس از بازدید از موزه صنعتی (سیزده آبان) با اشاره به شخصیت هنری این استاد برجسته خاطر نشان کرد: این موزه از ارزش تاریخی و هنری ویژه ای برخوردار است.

در این دیدار که دکتر محمد فرهادی، رئیس جمعیت هلال احمر نیز حضور داشت، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عبور مترو از زیر محل موزه اظهار داشت: شورای شهر تهران به شکل ویژه و فوری برای مقاوم سازی این مجموعه اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیریت این مجموعه از هیات مدیره به هیات امنایی تغییر می کند ادامه داد:‌ با همکاری شهرداری تهران، مترو، شورای شهر تهران، هلال احمر و میراث فرهنگی و خانواده استاد صنعتی مرمت و بازسازی این موزه نیز آغاز می شود.

مسجدجامعی پیشنهاد کرد: تندیس استاد صنعتی با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران در این مجموعه قرار گیرد.

عکس از آقایان سجادی و فروتن

موزه استاد علی اکبر صنعتی از ساختمان های دوران قاجار است که در دوران پهلوی به عنوان مرکز شیر و خورشید معرفی شد.

این ساختمان وقف سازمان هلال احمر است و استاد علی اکبر صنعتی از سال 1325 در آن به فعالیت هنری مشغول بوده است. آثار بسیار زیبایی از مجسمه های مشاهیر و مردم عادی از ساخته های استاد صنعتی در این موزه قرار دارد اما وضعیت ساختمان و نگهداری آثار موجود در آن ناراحت کننده و موزه تعطیل است.

به گفته دختر استاد، ساختمان این موزه از سال 1332 تا به امروز 3 بار تخریب و موزه بسته شده که تعطیلی اخیر این موزه به بیش از سه سال رسیده است.

بازدید رئیس شورای شهر از موزه استاد علی اکبر صنعتی بخشی از برنامه کشف تهران این هفته احمد مسجد جامعی بود.

کد خبر 246201
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز