همشهری آنلاین: محاکمه یکی از مجریان سابق بی بی سی که به فساد اخلاقی و بیش از ۱۰ فقره تجاوز و آزار و اذیت جنسی متهم شده است روز سه شنبه ۲۴ دی ماه در لندن آغاز شد.

محاکمه مجری سابق بی بی سی به اتهام آزار جنسی آغاز شد

به گزارش ایرنا، در نخستین جلسه محاکمه دیو لی تراویس که در دادگاه کیفری ساوت وارک در جنوب لندن برگزار شد، 13 فقره اتهام آزار و اذیت جنسی و یک فقره تجاوز جنسی مطرح شده علیه وی توسط نماینده دادستان برای اعضای هیات منصفه قرائت شد.

این اتهامات مربوط به شکایت 11 نفر از زنان و دختران 15 تا 29 ساله (در زمان وقوع جرایم) است که طی سال‌های 1976 تا 2008 میلادی توسط متهم مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند.

این مجری سابق بی بی سی که اسم واقعی‌اش دیوید پاتریک گریفین است نخستین بار سال گذشته توسط تیم ویژه پلیس انگلیس که در مورد پرونده‌های تاریخی تجاوزات و سوءاستفاده‌های جنسی تحقیق می‌کند، بازداشت شد.

وی در این مدت به قید وثیقه آزاد بود ولی چند بار توسط پلیس بطور موقت بازداشت و بازجویی شد تا سرانجام پرونده وی برای رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شد.

تراویس 68 ساله اتهامات وارده را رد کرده و تاکید کرده است که برای پاک کردن نام خود در دادگاه تلاش خواهد کرد.

وی در دهه‌های 1970 و 1980 میلادی از مجریان معروف رادیو بی بی سی بود و با جیمی ساویل دیگر مجری مشهور بنگاه سخن پراکنی بریتانیا که فساد اخلاقی گسترده وی سال گذشته فاش شد نیز ارتباطاتی داشته است.

نماینده دادستانی انگلیس پیش از تشکیل دادگاه گفته بود: ما پس از بررسی دقیق شواهد و مدارک جمع آوری شده توسط پلیس، به این نتیجه رسیدیم که از مجموع 19 اتهام مطرح شده علیه آقای تراویس، مستنداتی در مورد حداقل 13 اتهام وجود دارد که وی باید در دادگاه پاسخگوی آنها باشد.

همزمان محاکمه یکی دیگر از چهره‌های مشهور تلویزیونی انگلیس به نام ویلیام روچه که در سریال مشهور ˈکرونیشن استریتˈ شبکه تلویزیونی ˈآی تی ویˈ ایفای نقش می‌کند، امروز در دادگاه کیفری شهر پرستون واقع در شمال انگلیس آغاز شد.

ویلیام روچه 81 ساله نیز به هفت فقره اتهام تجاوز و آزار و اذیت جنسی دختران 12 تا 15 ساله طی دهه 1960 میلادی متهم است.

طی ماه‌های اخیر پرونده‌های متعددی در زمینه کودک آزای و سوءاستفاده‌های جنسی علیه چهره‌های مشهور تلویزیونی انگلیس از جمله چندین مجری فعلی و سابق بی بی سی تشکیل شده است.

طی سال گذشته میلادی حداقل دو مجری سابق بی بی سی توسط دادگاه گناهکار شناخته شده و به زندان محکوم شدند.

کد خبر 245922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز