همشهری آنلاین: مدیرعامل توسعه ترابر ایرانیان گفت: دو فروند ایرباس ۳۲۰ و یک فروند جت فالکون تولید شده در سال ۲۰۰۵ میلادی، برای شرکت هواپیمایی شاهین از زیرمجموعه‌های این هلدینگ خریداری شد؛ البته هنوز در مراحل اولیه هستیم و وارد خطوط هوایی نشده‌ایم.

دلاور نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ‌با اشاره به فعالیت در شقوق مختلف حمل و نقل، اظهار داشت: گروه توسعه ترابر ایرانیان به عنوان یک مجموعه ‌با انواع شقوق حمل و نقلی، دارای گروه‌های مختلف در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، دریایی، ریلی، هوایی شامل هواپیمایی و هلی‌کوپتری است.

 برنامه‌ریزی برای جذب خرده مالک در ناوگان حمل و نقل جاده‌‌ای

وی بیان کرد: در بخش حمل و نقل جاده‌ای برنامه داریم در سال آینده، ناوگان غیر‌ملکی و خرده مالک را جذب کنیم و تعداد ناوگان ملکی را چندان افزایش ندهیم.

 ورود به سیستم حمل دریایی کالا از طریق شناور‌های غیر ملکی

مدیرعامل توسعه ترابر ایرانیان اظهار داشت: در حوزه دریایی کشور، در دو بخش خدمات بندری و شناورها فعالیت می‌کنیم که بنا داریم این بخش را نیز گسترش دهیم و خدمات حمل کالا در بخش دریایی را با استفاده از شناورهای غیر ملکی انجام دهیم.

 خرید 2 فروند ایرباس 320 و یک فروند جت فالکون

نجفی افزود: در بخش حمل و نقل هوایی، شرکت هواپیمایی شاهین متعلق به این هلدینگ با داشتن دو فروند ایرباس 320 و یک فروند جت فالکون تولیدشده در سال 2005 میلادی فعال است.

مدیرعامل توسعه ترابر ایرانیان یادآور شد: البته هنوز در مراحل اولیه هستیم و وارد خطوط هوایی نشدیم.

 درخواست دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی برای توسعه ناوگان ریلی

وی درباره دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای توسعه ناوگان گفت: در حوزه ریلی درخواست خود را ارائه داده‌ایم اما جذب سرمایه و اعتبار از این صندوق تا حدودی بسیار مشکل است.

نجفی اضافه کرد: بنا داریم در حوزه بخش ریلی کشور‌، وارد بخش جابه‌جایی کالا شویم البته در حال حاضر در حوزه غیر مدیریتی گروه، این کار انجام می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی شرکت ایریکو به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این هلدینگ، گفت: شرکت ایریکو به عنوان شرکت سازنده ناوگان در بخش ریلی فعال است.

نجفی ادامه داد: توان فنی و نیروی انسانی مهندسی قوی در این شرکت وجود دارد، ضمن آنکه ظرفیت فوق‌العاده برای تولید ریل‌باس، واگن‌های مسافری، واگن باری لبه بلند و لبه کوتاه، واگن مترو و حتی عقبه تریلی و کامیون دارد اما مشکلاتی دارد که نیازمند حمایت دولت است.

وی ادامه داد: متأسفانه مشکلات، این شرکت را‌ با محدودیت‌هایی مواجه کرده است که امیدواریم با تدابیر دولت، مشکلات ایریکو هم به عنوان یکی از قوی‌ترین سازنده‌های ناوگان ریلی کشور رفع شود‌.

مدیرعامل توسعه ترابر ایرانیان توضیح داد: مشکلات ایریکو مربوط به برخی اختلافات بین ارگان‌های دولتی است و اگر موانع فعالیت این شرکت رفع شود ارتقاء ناوگان مسافری و ریلی رخ خواهد داد.

کد خبر 245600
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز