همشهری آنلاین: رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: هرچند اخیرا تحقیقی درباره کیفیت شیرمدارس انجام شده، اما تحقیقات گذشته از پایین بودن کیفیت شیرهای توزیعی در مدارس حکایت دارد.

دکتر مجید حاجی فرجی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کیفیت شیر توزیعی در مدارس گفت: اخیرا تحقیقی در این باره انجام نشده است اما چند سال گذشته برای آن که بتوانیم شیر توزیعی در مدارس را با کلسیم و ویتامین D غنی کنیم، تحقیقی را انجام دادیم و البته کیفیت شیر مدارس پایین بود.

وی افزود: بر اساس نتایج به دست آمده، شیرمدارس حتی از لحاظ درشت مغذی‌هایی مانند انرژی و پروتئین هم پایین بود.

حاجی فرجی افزود: توصیه ما در این زمینه آن بود که حداقل این یک وعده شیری که به دانش آموزان داده می‌شود، بتواند یک میان وعده‌اش را از لحاظ انرژی و پروتئین تامین کند. بر این اساس توصیه ما به وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش آن بود که به دنبال از سرگرفتن توزیع شیر در مدارس، علاوه بر افزایش و ارتقای کیفیت آن بتوانیم این شیرها را با ویتامین D و کلسیم غنی کنیم و به این ترتیب غنی سازی‌مان را از سطح مدرسه آغاز کنیم.

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: غنی‌سازی شیر مدارس بی‌تردید هزینه بالایی دارد اما از آنجا که سلامت سرمایه‌های کشور مطرح است، این غنی‌سازی بسیار ارزشمند خواهد بود.

کد خبر 245569
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز