همشهری آنلاین: مدیرکل مطالعات امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از انتشار نتایج طرح نظرسنجی بررسی نظرات بانوان شهر تهران از خدمات اداره کل بانوان شهرداری خبر داد و گفت: بر طبق این طرح علمی که در آبان ماه ۹۲ اجرا شد بیش از ۸۶ درصد از جامعه آماری رضایت خود را از برگزاری نشست‌های تخصصی اعلام کرده‌اند.

به گزارش مهر، دکتر علی اصغر محکی با بیان این مطلب گفت: این تحقیق از نوع مطالعات توصیفی بوده که با روش پیمایش انجام شده است. جمعیت آماری این مطالعه را «کلیه بانوان 15 سال به بالای شهر تهران» تشکیل داده‌اند. گرد‌آوری داده‌ها به‌وسیله پرسشنامه و از طریق مراجعه به منازل صورت گرفته ‌است.

وی در بیان مهم‌ترین یافته‌های این پژوهش گفت: توجه به بانوان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجه به امکانات تفریحی به عنوان مهمترین نقاط قوت برنامه‌های اداره‌کل بانوان شهرداری تهران از سوی پاسخگویان مورد تاکید قرار گرفته است.

محکی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی خانواده در مناطق 22گانه از سوی 86.1 درصد پاسخگویان در حدّ خوب و بسیار خوب ارزیابی شده‌ است. برگزاری اردوهای تفریحی آموزشی تهران‌گردی نیز از سوی 84.2 درصد در حد خوب و بسیار خوب ارزیابی شده‌ است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه حدود 73 درصد پاسخگویان طرح توانمندسازی و ظرفیت‌سازی اجتماعی بانوان محلات با رویکرد جلب مشارکت اجتماعی بانوان در محلات را خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند.

مدیرکل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: به علاوه 66.6 درصد از آنان طرح آموزشی احیاگران نور (بانوان مبلغ) را خوب و خیلی خوب و 87.7 درصد بانوان مورد پرسش، وجود پارک‌های مخصوص بانوان را خوب و خیلی زیاد ارزیابی کرده‌اند.

محکی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: خدمات اجتماعی و فرهنگی مورد انتظار از شهرداری در حوزه بانوان به ترتیب عبارتند از: کلاس‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، برگزاری کلاس‌های آموزشی و مهارت‌های زندگی و ایجاد امکانات تفریحی.

وی افزود: عمده‌ترین ضعف مورد اشاره از سوی پاسخگویان درباره خدمات اداره‌کل بانوان، اطلاع‌رسانی ضعیف بوده است. این موضوع در گزارش نظر سنجی سال 1391 هم مورد تاکید قرار گرفته است.

کد خبر 245457
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز