جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: احمد مسجد جامعی، رئیس شورای شهر تهران در چهاردهمین برنامه از سلسله برنامه‌های کشف تهران، صبح جمعه ۲۰ دی از راه‌آهن تهران دیدن کرد و در این برنامه برای نخستین بار پس از سال‌ها پرونده کارگزینی جهان پهلوان تختی مورد بررسی قرار گرفت.

پرونده جهان پهلوان تختی در راه آهن

نامه‌های اداری و کارگزینی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران این پرونده حاوی نامه‌های اداری و کارگزینی مربوط به تختی بود که با پیگیری و درخواست رئیس شورای شهر برای نخستین بار از بایگانی راه‌آهن خارج شد و برای ساعتی مورد بررسی قرار گرفت.

مسجد جامعی با اشاره به سالروز درگذشت تختی و شخصیت و روحیه جوانمردانه این ورزشکار گفت: مرتضی احمدی، هنرمند کشورمان روزی نزد من آمد و من از وی خواستم که خاطره‌ای از تختی برایم تعریف کند که به حضور این جهان پهلوان در شرکت راه‌آهن اشاره کرد و از همان جا بود که من در پی پرونده تختی بودم.

نامه‌های اداری و کارگزینی

در این پرونده علاوه بر دستخط‌هایی از مرحوم تختی، اسنادی چون معرفی وی به شرکت راه آهن، معرفی برای سفرهای بین‌المللی و شرکت در مسابقات مختلف، حضور تختی در شرکت سهامی سیمان، پرونده پزشکی، حقوق پرداختی از بدو ورود به راه آهن تا سال جاری که به خانواده وی پرداخت می‌شود و بسیاری از اسناد عادی و محرمانه مربوط به تختی وجود دارد.

در این دیدار رئیس شورای اسلامی شهر تهران دستور داد تا تندیسی از این کشتی‌گیر نامی و جوانمرد ایرانی ساخته و در ساختمان راه‌آهن نصب شود.

کد خبر 245364
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز