چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خواننده موسیقی ایرانی کشورمان سه شنبه ۱۷ دی با حضور در خبرگزاری مهر ضمن اعلام جزییات تازه‌ترین کنسرت در مرکز همایش‌های برج میلاد از دغدغه‌های موسیقایی این روزهای خود سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی کشورمان که طی سال‌های اخیر تمایل چندانی برای گفتگو با رسانه ها نداشت، در آستانه برگزاری کنسرت "اشتیاق" در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران با حضور در خبرگزاری مهر ضمن ارائه تازه ترین جزییات این کنسرت از دغدغه های موسیقایی این روزهای خود گفت.

گزارشی از حضور در کنسرت‌های "حریق خزان" در کشورهای اروپایی، مخاطب‌شناسی موسیقی ایرانی و آسیب شناسی مخاطبان موسیقی، تغییر نگرش توده مردم از حوزه موسیقی ایرانی به موسیقی پاپ، ارزیابی جایگاه بین المللی موسیقی ایرانی در محافل موسیقی، انتقاد به عملکرد این سال‌های رسانه ملی در حوزه موسیقی، روایتی تازه از ماجرای تکراری و تمام نشدنی تعطیلی ارکستر ملی، موسیقی زیرزمینی برخی از فرازهای صحبت‌ قربانی بود.

نحوه واکنش هنرمندان در وقایع سیاسی و اجتماعی، آسیب شناسی بازخوانی ترانه ها و ملودی های قدیمی موسیقی ایرانی، رابطه بین فقه و موسیقی، ارائه بهترین خاطرات موسیقایی و ارزیابی کارنامه خانه موسیقی طی سال‌های اخیر از دیگر نکاتی بود که علیرضا قربانی در این نشست به آنها اشاره کرد.

قربانی در این گفتگو همچنین درباره آلبوم مشترکی که با مهیار علیزاده آهنگساز به تازگی کار کرده است نیز توضیح داد. وی اشاره کرد که نام این آلبوم هنوز مشخص نیست ولی ضبط آن تمام شده است. این کار با ارکستری بزرگتر از "حریق خزان" ضبط شده و همراهی گروه کُر از ویژگی های ان است.

به گفته قربانی ضبط آلبومی ویژه اجرای مجدد آثار استاد تجویدی با تنظیم کامبیز روشن‌روان نیز به پایان رسیده است. نیمی از آثار این آلبوم به قطعات مشهور و بسیار شنیده‌شده زنده‌یاد تجویدی اختصاص دارد و نیمی دیگر هم از آثار کمتر شنیده‌شده وی است.

کد خبر 245190
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز