همشهری آنلاین: پزشکان تاکید دارند بزرگسالانی که با خطر احتمالی ابتلا به بیماری قلبی مواجه‌اند با انتخاب رژیم غذایی مدیترانه‌ای خطر ابتلا به دیابت در آنها کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، در این بررسی پزشکان اسپانیایی اظهار داشتند: رژیم غذایی مدیترانه‌ای که سرشار از روغن زیتون باشد می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را بدون محدود کردن مصرف کالری یا افزایش فعالیت بدنی پایین آورد.

پزشکان اسپانیایی در فاصله سال‌های 2003 و 2010 میلادی با مطالعه روی 3500 نفر که در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی بودند و گنجاندن آنان در سه گروه جداگانه دریافتند تنها 80 نفر از افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای حاوی روغن زیتون مصرف کرده بودند به دیابت نوع 2 مبتلا شدند در حالی که از بین افرادی که همراه با این رژیم غذایی از خشکبار نیز تغذیه کرده بودند، 92 نفر به دیابت مبتلا شدند و همچنین 101 نفر از افرادی که همراه با این رژیم غذایی از مواد خوراکی کم‌چرب مصرف کرده‌ بودند به دیابت نوع 2 مبتلا شدند.

در این مطالعه پزشکان مشاهده کردند افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی مدیترانه‌ای خطر ابتلا به دیابت را حدود 40 درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، دکتر «کریستین لاین» که در مطالعه مشارکت نداشت،‌ گفت: افرادی که در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند باید تلاش کنند تا وزن خود را متعادل نگه دارند. هرچند در صورتی که قادر به انجام این کار نباشند با مصرف روغن زیتون می‌توانند از خود در برابر دیابت حفاظت کنند.

کد خبر 245114
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز