چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده سرشناس نیوزیلندی و برنده نخل طلای سال ۱۹۹۳ریاست هیأت داوران شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن را بر عهده می‌گیرد؛ جشنواره‌ای که بهار آینده برگزار می‌شود.

برنده نخل طلا ، رئیس داوران کن ۲۰۱۴ شد

به گزارش اسکرین دیلی، جین کمپیون که 20سال پیش جایزه اصلی کن را با «پیانو» برده است پس از پذیرفتن پیشنهاد مدیران معتبرترین جشنواره سینمایی جهان در اظهارنظری رسانه‌ای گفت: وقتی نخستین بار سال 1986با فیلم‌های کوتاهم به کن آمدم، این فرصت را داشتم که از تمام جوانب به کن نگاه کنم. در تمام این سال‌ها حس احترام و تحسین من به ملکه جشنواره‌های جهان بیشتر و بیشتر شده است. کمپیون در همان نخستین حضور در کن، جایزه نخل طلای بخش فیلم کوتاه را با Peel از آن خود کرد.

او نظر خود را درباره این جشنواره پرزرق و برق چنین بر زبان آورد: مدیران جشنواره فیلم کن تمام ابزارهای مورد نیاز یک رویداد بزرگ صنعت سینما را یکجا با هم دارند؛ از ستاره‌ها و جلسه‌ها و تجارت گرفته تا تلاش برای حفظ جدیت یک جشنواره هنری و به نمایش گذاشتن یک جهان تازه سینمایی. رئیس جشنواره کن که به‌نظر می‌رسد از حضور برنده پیشین نخل طلا روی صندلی ریاست هیأت داوران ذوق‌زده است، در این‌باره گفت: روزی روزگاری یک کارگردان جوان از سرزمین اقیانوسیه بود که بی‌تردید به‌خاطر پذیرفته شدن یکی از 3 فیلم کوتاه تازه‌اش در کن به‌خود می‌بالید. این فیلم‌ها با چنان شجاعت و حس انسانی و نگاه ویژه تولید شده بودند که جشنواره از پذیرفتن یکی از آنها خودداری کرد و در عوض، هر سه را به نمایش گذاشت. این آغاز ظهور یک استاد واقعی بود. فیلمساز 59ساله ساکن سیدنی 45جایزه و 24نامزدی در کارنامه دارد که مهم‌ترین آن اسکار بهترین فیلمنامه برای پیانو و نامزدی اسکار بهترین کارگردان برای همین فیلم است.

کد خبر 245099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز