همشهری آنلاین: در پی عدم اقناع نمایندگان از پاسخ‌های وزیر اطلاعات در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، محمود علوی به صحن علنی فراخوانده شد.

به گزارش فارس، در جلسه عصر سه‌شنبه 17 دی ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سؤال حمید رسایی، ابراهیم آقامحمدی و آریایی‌نژاد نمایندگان تهران، خرم‌آباد و ملایر از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نمایندگان سؤال‌کننده در این جلسه پس از استماع توضیحات وزیر اطلاعات، از پاسخ‌های وی قانع نشدند.

حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در این باره گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، وقتی نمایندگان از پاسخ‌های یک وزیر درباره سؤال‌شان قانع نمی‌شوند، کمیسیون مربوطه، سؤال را برای بررسی بیشتر در صحن علنی به هیئت رئیسه ارجاع می‌دهد.

وی افزود: بنابراین سؤال آقامحمدی، آریایی‌نژاد و رسایی از وزیر اطلاعات برای رسیدگی به صحن علنی ارجاع خواهد شد و وزیر اطلاعات نیز موظف است برای پاسخگویی در فرصتی که هیئت رئیسه تعیین می‌کند در صحن علنی حاضر شود.

آریایی‌نژاد از وزیر اطلاعات پرسیده است: چرا وزارت اطلاعات اقدامات پیشگیرانه در مورد دیدار هیئت پارلمانی اروپایی با فعالین فتنه در حل سفارت‌خانه یونان انجام نداده است؟

همچنین آقامحمدی از علوی سؤال کرده است: علت و چگونگی ملاقات هیئت اروپایی با زندانیان فتنه 88 و پذیرش شرط ملاقات از طرف ایران چه بوده است؟

رسایی نیز در سؤالش مطرح کرده است: عملکرد وزیر اطلاعات در زمینه مسئله شنود به چه صورتی است؟ چون سید محمد خاتمی در مصاحبه با مطبوعات گفته که از اینجانب شنود می‌شود و این اقدام غیرقانونی است، سوال ما از وزیر این است که چنین اتهامی که از طرف خاتمی به نظام وارد می‌کند درست است یا خیر؟

کد خبر 245050
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز