دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: طی ۹ماهه امسال بیش از ۲۰هزارو۹۱۶ سانحه در جاده‌های کشور رخ داده است؛ یعنی هر ۲۰دقیقه دست‌کم یک حادثه. بیشترین وقایع ثبت‌شده از نوع تصادف با ۱۸۰۷۶فقره و مشکلات مشاهده شده جاده‌ای، گزارش‌های هواشناسی و کارگاه‌های جاده‌ای در رده‌های بعدی بود. در این میان ۳ استان اصفهان، فارس و گیلان به‌ترتیب بیشترین عملکرد را در ثبت وقایع جاده‌ای داشته‌اند.

این در حالی است که 3 استان البرز، تهران و مازندران بیشترین تردد ثبت‌شده براساس میانگین ساعتی تردد (نرخ جریان تردد) در‌ماه گذشته را داشته‌اند. همچنین استان‌های سیستان ‌و بلوچستان، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویر احمد کمترین میزان نرخ جریان تردد را ثبت کرده‌اند. مدیر مرکز مدیریت راه‌ها در این‌باره خبر داد که در آبان امسال 13دستگاه دوربین در محورها به تعداد دوربین‌های کشور افزوده شده است.

داریوش امانی با بیان اینکه در حال حاضر 571دستگاه دوربین فعال است، اظهار کرد: هموطنان می‌توانند برای دریافت مسیر و مسافت بهینه با ارسال کد مخابراتی شهر مبدأ و مقصد به شماره پیامک1000141 از مسیر بهینه‌ اطلاع یابند. با این حال در ۸ماهه نخست سال‌جاری ۱۳هزارو۱۴۰ تن در حوادث رانندگی در کشور جان باخته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷درصد کاهش یافته است. به این ترتیب اگر کاهش 7درصدی تا پایان سال حفظ شود، تلفات جاده‌ای می‌تواند به حدود 17هزارو500نفر برسد.

از سوی دیگر در 8ماه نخست امسال 231 هزارو 176 نفر نیز در حوادث رانندگی مصدوم شدند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مصدومان حوادث رانندگی 230 هزارو767نفر بود، 0.2 درصد بیشتر شده است.

کد خبر 244933
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز