سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رقابت برسر مالکیت ماه با آغاز سفر کاوشگر چینی‌ها و سرمایه‌گذاری شرکت گوگل برای ساخت فضاپیما‌های با قابلیت فرود برروی این کره، شدت بیشتری گرفته است، اما در این میان، گروهی از هنرمندان بدون دردسر و هزینه، ماه را از آن خود ساخته‌اند.

ماه برای من

براساس گزارش گاردین، گروه هنرمندان آرت کاتالیست نمایشگاهی با نام جمهوری ماه را در لندن افتتاح کرده‌اند که در این نمایشگاه می‌توان آثار هنری مرتبط به این قلمرو جدید بشر را مشاهده کرد.

هنرمندان در این نمایشگاه از رویداد‌های علمی و هنری مختلفی که با ماه در ارتباط بوده‌اند الهام گرفته و آثاری را خلق کرده‌اند. برای مثال اگنس مه‌یر هنرمند آلمانی با الهام از رومانی متعلق به قرن هفدهم میلادی که در آن فردی با کمک فضانوردی که غازها آن را حمل می‌کنند به ماه سفر می‌کند، اثری را خلق کرده که در آن 11 غاز زنده در پایگاهی فضایی دیده می‌شوند.

برخی از آثار هنرمندان در این نمایشگاه بازتابی از نگرانی آنها از آینده کره ماه است، با توجه به هجوم انسان‌ها برای دستیابی به این جرم کیهانی.

پیمان فضایی ماوراء جو آشکارا ماه را به عنوان میراث بشر نام بده‌است که منابع آن باید به نفع همه انسان‌ها به اشتراک گذاشته‌شود. با این‌همه درسال 1979 تنها پنج کشور با جهانی بودن ماه موافقت کردند و روسیه و آمریکا که اصلی‌ترین فعالان در زمینه سفر به ماه بودند این موضوع را نپذیرفتند.

کد خبر 244886
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز