«تازه‌ترین گمانه‌زنی‌ها از هزینه ۵۰میلیون دلاری پروژه تازه مجید مجیدی حکایت می‌کند؛ رقمی که ۱۵میلیون دلار بیش از برآوردهای اولیه و تقریبا ۳۰برابر پرهزینه‌ترین پروژه تاریخ سینمای ایران است.»

نمایی از دکور شهر مکه در زمان کودکی پیامبر اسلام

 این بخشی از گزارش مفصل سایت خبری روزنامه گاردین به قلم خبرنگار این روزنامه در تهران درباره فیلم سینمایی «کودکی محمد» است.

به گزارش همشهری، در بخشی دیگر از گزارش گاردین با سرخط «تصویری نادر از جوانی محمد در فیلم ایرانی» به خبرهایی نه‌چندان تازه از «محمد» مجید مجیدی و پیشینه این فیلمساز تحسین‌شده ایرانی از حوزه هنری تا نامزدی اسکار و درخشش در جشنواره معتبر برلین اشاره شده است. گرچه به‌نظر می‌رسد خبرنگار گاردین در تهران در تنظیم گزارش خود سعی کرده نکته‌هایی چون هزینه تولید این پروژه را به شکلی آشکار برجسته کند.

به نوشته گاردین، در اکتبر سال 2011و در سکوت کامل خبری، پرهزینه‌ترین و بلند‌پروازانه‌ترین پروژه تاریخ سینمای ایران کلید خورد. نخستین خبرها درباره این پروژه یک‌ماه بعد منتشر شد؛ اول مجید مجیدی اعلام کرد در حال ساختن فیلمی است که مایه غرور و افتخار ایران و ایرانیان خواهد بود و بعد محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد وقت گفت این فیلم جنجالی‌ترین موضوع هنری جهان یعنی زندگی پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) را دستمایه خود قرار داده است.

حضور محمدمهدی حیدریان معاون سینمایی سابق در مقام تهیه‌کننده پروژه کودکی محمد و آمدن ویتوریو استورارو فیلمبردار برنده اسکار به همراهی گروه 30نفره و اسکات ای. اندرسن طراح سرشناس جلوه‌های ویژه، اشاره به پیشینه مجیدی در حوزه هنری و برشمردن نقاط برجسته کارنامه هنری او دیگر بخش‌های گزارش گاردین است. ضمن اینکه در بخش پایانی هم نظر «یک تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس مجرب به شرط ناشناس ماندن» درباره ابعاد مالی پروژه کودکی محمد، برجسته شده است که نشان از سوگیری آشکار گزارش این رسانه انگلیسی دارد.

گزارش با این نقل قول از یک کارگردان جوان ایرانی به پایان می‌رسد: فیلم مجیدی استانداردهای سینمای ایران را جابه‌جا کرده و حالا دولت ناچار است برای پیشرفت دیگر بخش‌های صنعت فیلمسازی ایران بیشتر هزینه کند. فناوری سینمایی که با پروژه محمد(ص) وارد سینمای ایران شده است انتظارها را از پروژه‌های بزرگ آینده بیش از پیش خواهد کرد.

کد خبر 244035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز