همشهری‌آنلاین: مهدی آذرسینا، ردیف‌دان،نوازنده و آهنگساز در سه جلسه متوالی در بهمن و اسفندماه امسال کنسرتی پژوهشی را در سه نشست درباره تلفیق شعر نو و سپید در موسیقی با عنوان «تَنًنایِ شعر سپید» در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد کرد.

 مهدی آذرسینا ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی من در طول زندگی هنری توجه به تلفیق شعر نو با موسیقی است که نخستین تجربه‌های عملی آن در کنسرت دو دهه قبل ما با آقای ناظری در  فضای باز ورزشگاه انقلاب انجام شد که متاسفانه آلبوم آن اجرا امکان انتشار نیافت.

به گفته آذرسینا،او این مطالعات و تجربیات را تدوین و در قالب سه نشست و با توجه به شعر سپید و تلفیق‌ آن با موسیقی در یک عنوان کلی با نام«تَنًنایِ شعر سپید» برای علاقه‌مندان بازگویی خواهد کرد.

آذر سینا درباره جزییات این سه نشست گفت: نشست اول  ما به موضوع وزن در ردیف اختصاص دارد که علاوه بر سخنرانی در این زمینه بخش‌هایی از کنسرت راست‌پنجگاهی که با آقای شهرام ناظری در 20 سال قبل اجرا کرده بودیم نیز به همراه تنبک آقای حمید سروری زاده اجراخواهد شد. این نشست در ساعت 17 چهارم بهمن برگزار خواهدشد.

نشست دوم که عنوان وزن در تصنیف را بر خود دارد آثاری را قالب چهارگاه و با موضوع وزن در تصنیف اجرا خواهیم کرد. این نشست ساعت 17 روز جمعه 18 بهمن خواهد بود. نشست آخر با موضوع شعر یا موسیقی در ساعت 19 روز جمعه دوم اسفند برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش تمامی این نشست‌ها در فرهنگسرای ارسباران و ورود برای علاقه‌مندان آزاد خواهد بود.

کد خبر 243836
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز