همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی منطقه کاتالونیای اسپانیا در اقدامی نادر نطق خوان کارلوس پادشاه این کشور را که در آستانه سال نو میلادی ایراد می کرد، قطع و از پخش آن سر باز زد.

شبکه تلویزیونی کاتالونیا نطق پادشاه اسپانیا را قطع کرد

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی یورونیوز روز چهارشنبه گزارش داد مقامات و کارکنان شبکه تلویزیونی منطقه کاتالونیای اسپانیا با مرکزیت بارسلونا، برای مدت کوتاهی هنگام پخش نطق پادشاه این کشور دست به اعتصاب زدند.

بنابراین گزارش این اقدام که طی سه دهه اخیر بی سابقه گزارش شده است، دلیل آن از سوی مسئولان و کارکنان این شبکه تلویزیونی اعتراض به حذف بخش بزرگی از بودجه شبکه خود عنوان کردند.

این درحالی بود که سخنان پادشاه اسپانیا بیشتر در جهت اتحاد و حل مشکلات کشور بود، شبکه تلویزیونی کاتالونیا برنامه های عادی را به جای نطق پادشاه اسپانیا پخش کرد.

یورونیوز افزود: پخش نشدن نطق خوان کارلوس از این شبکه، مسئله جدا شدن منطقه کاتالونیا که خود را یک منطقه خودمختار می داند، از سرزمین اصلی پررنگ تر ساخت.

این گزارش می افزاید: بسیاری از رسانه های اسپانیایی می گویند مدیران شبکه کاتالونیا به دلیل اختلافشان بر سر خودمختاری و استقلال این منطقه از اسپانیا دست به این کار زده اند.

منطقه کاتالونیا شامل چهار استان خرنا، للیدا، تاراگونا و بارسلونا است که با جمعتی بالغ بر هفت میلیون و 500 هزار نفر و وسعتی حدود 32هزار کیلومتر مربع در شمال شرق اسپانیا واقع است.

کد خبر 243732
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز