چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۸
۰ نفر

فعالان محیط‌زیست ضمن نگرانی از وضعیت اسفبار حیات وحش در فصل زمستان نسبت به شکار و صید علفخواران و پرندگان هشدار می‌دهند.

حیات وحش

درپی انتشار گزارش آماده‌باش برای نجات حیات وحش که روزگذشته در همین صفحه منتشر شد؛ عباس محمدی، مدیرگروه دیده‌بان کوهستان به همشهری گفت: «در شرایط سخت زمستان، که بسیاری از علفخواران در جست‌وجوی غذا سر از حاشیه روستاها در می‌آورند مهم‌ترین راهکار، خودداری و جلوگیری از شکار و صید است».

به اعتقاد این فعال محیط‌زیست می‌توان با اطلاع‌رسانی و گفت‌وگو با اهالی مناطق حاشیه کوهستان، تالاب‌ها و سایر زیستگاه‌ها، حمایت مردم این مناطق را برای کمک به حیوانات و پرندگان جلب کرد. محمدی از رسانه‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای اطلاع‌رسانی نام برد و خاطرنشان کرد که آگاهی دادن به عموم مردم می‌تواند آنان را با زیبایی‌های طبیعت و ارزش حیات وحش آشنا و زمینه حمایت از حیات وحش را فراهم کند. وی درعین حال افزود:«انتظار می‌رود مدیران سازمان محیط‌زیست، شهرداری‌ها، شوراهای شهر و روستا و تشکل‌های مردم‌نهاد در فصل زمستان که سخت‌ترین و حساس‌ترین فصل برای گذران زندگی بسیاری از گونه‌های حیات وحش است، با تمهیدات ویژه برای حفظ زیستگاه‌ها و کمک به جانوران تلاش کنند.»

درحالی‌که فعالان محیط‌زیست نسبت به وضعیت حیات وحش در فصل زمستان ابراز نگرانی می‌کنند مسئولان محیط‌زیست ضمن استقبال از کمک‌های مردمی تأکید می‌کنند که هرگونه آذوقه‌ای برای حیات وحش و پرندگان باید زیرنظر کارشناسان و محیط‌بانان تهیه و در زیستگاه‌ها پخش شود.

کد خبر 243649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز