همشهری آنلاین: اغلب خانواده‌ها برای متصل باقی‌ماندن عزیزان بیمارشان به دستگاه‌های حمایت از حیات تلاش می‌کنند، اما شوهری می‌خواهد همسر باردارش از این دستگاه‌ها جدا شود. او مدعی است که خواسته همسرش نیز همین است.

به گزارش سی ان ان اریک مونوز قصد دارد که این قضیه را به دادگاه بکشاند تا تقاضای همسرش را که به گفته او نمی‌خواست با دستگاه مصنوعی زنده بماند، عملی کند.

مارلیس 33 ساله؛ همسر او؛ در واحد مراقبت‌های ویژه بیمارستان جان پیتر اسمیت در فورت وورث تگزاس بستری است و به علت دچار شدن به آمبولی ریوی به دستگاه‌های حمایت از حیات متصل است.

اریک مونوز در 26 نوامبر همسرش را که در حالت ناهشیار قرار داشت، یافت و پس از انجام احیای قلبی- عروقی به اورژانس تلفن کرد.

اریک می‌گوید: "ما درباره این موضوع صحبت کرده بودیم. هر دوی ما پیراپزشک هستیم. ما در حوزه کاری‌مان خیلی چیزها را دیده‌ایم. هر دوی ما می‌دانیم که هیچکدام‌‌مان نمی‌خواهیم به دستگاه حمایت از حیات وصل باشیم."

اما حاملگی 18 هفته‌ای مارلیس موضوع را پیچیده کرده است، زیرا بر اساس قوانین ایالت تگزاس جدا کردن زن باردار از دستگاه حمایت حیات حتی اگر مبنای وصیت او باشد، ممنوع است.

مارلیس فرمی را امضا کرده است که مقید به این شرط است: "من آگاهی دارم که بر اساس قوانین تگزاس این راهنمای عمل در موارد مراقبت‌های ویژه در صورتی که من حامله تشخیص داده شوم، قابل‌اجرا نیست."

آمبولی ریوی عارضه‌ای ناشی از انسداد ناگهانی شریان‌های خون‌رسان به ریه معمولا ناشی از لخته‌های خونی است. این عارضه ندرتا مرگبار است، اما می‌تواند باعث آسیب جدی به ریه‌ها شود.

آزمایش‌ها در حال حاضر نشان می‌دهد که جنین ضربان قلب طبیعی دارد، اما پزشکان دقیقا نمی‌دانند که جنین در هنگام بروز آمبولی در مادر برای چه مدتی از مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز محروم بوده است.

به گفته پزشکان بیمارستان هنگامی که جنین به 24 هفتگی برسد، درباره اینکه در چه هنگامی می‌توان آن را از رحم خارج کرد تصمیم خواهند گرفت. پزشکان همچنین درباره این احتمال بحث کرده‌اند که جنین را برای مدت کامل بارداری در رحم مادرش نگهدارند.

بیمارستان قبلا اعلام کرده است که با درخواست اریک موافقت نخواهد کرد، زیرا همسرش توافق‌نامه در این مورد را امضا کرده است.

جی آر لاب، معاون رئیس روابط عمومی شبکه بهداشتی JPS که این بیمارستان زیر نظر آن است در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ما به عنوان یک شرکت شهروند خوب در تارانت کانتی مسئولیم که بهترین کیفیت مراقبتی را که می‌توانیم برای همه بیماران‌مان فراهم آوریم."

"اما ما در همه اوقات از قوانین مربوط به مراقبت بهداشتی در ایالت تگزاس پیروی خواهیم کرد و قانون ایالتی می‌گوید که شما نمی‌توان زنی باردار را از درمان با دستگاه تداوم‌دهنده حیات محروم کنید. قانون در این باره تصریح دارد."

کد خبر 243638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز