همشهری‌آنلاین: انتشارات بازاریابی، ناشر تخصصی کتاب‌های بازاریابی و فروش، جدیدترین کتاب خود را با عنوان بازاریابی به مثابه استراتژی روانه‌ی بازار کرد.

بازاریابی به مثابه‌ استراتژی

این کتاب تألیف نیرمالیا کومار، استاد برجسته‌ی استراتژی جهان است که با ترجمه‌ی دکتر سید محمود حسینی، عضو هیأت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی و پیشگفتار فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی نوین جهان، آماده‌سازی شده است.

در بخشی از پیشگفتار کاتلر برای این کتاب آمده است:

امروزه بازاریابان با چالش‌های جدیدی مواجه هستند. مصرف‌کنندگان زمان محدود و اطلاعات زیادی دارند. آنها انتظار کیفیت بهتر، خدمات بهتر، قیمت‌های پایین‌تر و ارزش بیشتر برای پول و زحمتی دارند که صرف می‌کنند.

کانال‌های توزیع جدید هر روز ظهور کرده و کانالهای سنتی یکپارچه‌تر شده و رقبا جهانی می‌شوند. آنها توان عرضه‌ی محصول با قیمتهای بسیار کمتر و گاهی اوقات با کیفیت بهتر را دارند.

از قضا واحد بازاریابی که به نیروی انسانی و اختیارات بیشتری نیاز دارد و اهمیت آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود، در حال واگذاری قدرت به نفع واحدهای دیگر شرکت است. مدیران باید استراتژی بازاریابی را نیروی محرکه‌ی اصلی شرکت به حساب آورند؛ تمام ارزشها از مشتری شروع شده و به او ختم می‌شود.

همان‌طور که پیتر دراکر می‌گوید: هدف هر شرکت، خلق مشتری است... تنها منبع سود، مشتری است... هر کسب‌و‌کار فقط و فقط دو کارکرد اصلی دارد: بازاریابی و نوآوری. بازاریابی و نوآوری نتایج را ایجاد می‌کنند: بقیه‌ی چیزها فقط هزینه هستند.

پروفسور کومار توضیح می‌دهد که چگونه اصل بازاریابی می‌تواند بیشتر استراتژیک، چندکاره و مبتنی بر سودآوری باشد. او موفق شده است برگ تازه‌ای بر دفتر بازاریابی بگشاید...

شایان ذکر است پرویز درگی، مدرس دانشگاه-مشاور و محقق بازاریابی نیز پیشگفتار دیگری بر این کتاب ارزشمند نوشته است.

کتاب بازاریابی به مثابه‌ استراتژی در پاییز 92 به قیمت 12000 تومان در 232 صفحه منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیۀ این کتاب می‌توانند با شماره تلفنهای 66408251 (021) و 66408271 (021) انتشارات بازاریابی تماس بگیرند و یا از طریق سایت اینترنتی فروشگاه انتشارات بازاریابی به نشانی www.marketingshop.ir اقدام کنند.

کد خبر 243425
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز