رئیس شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته به منطقه ۱۱شهر تهران رفت و از چندین محله، اماکن تاریخی و بیمارستان این منطقه بازدید کرد. احمد مسجدجامعی همچنین با خانواده‌ چند شهید دفاع‌مقدس دیدار داشت.


رئیس ‌شورای شهر تهران در نخستین برنامه بازدید خود در سفره‌خانه آذری در خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان راه‌آهن حضور یافت. وی در این بازدید پیشنهاد کرد با توجه به قدمت زیاد سفره‌خانه، ‌جشنی به مناسبت 100ساله شدن آن برگزار شود. مقصد بعدی مسجدجامعی مقبره شهدای اهل قلم دوران مشروطه بود. پس از آن وی به بیمارستان‌های لقمان و بیمارستان روانی روزبه واقع در منطقه 11تهران رفت و علاوه بر دیدار با کارکنان بیمارستان و شنیدن نظرات آنها از بیماران بیمارستان نیز عیادت به عمل آورد.

رئیس‌شورای شهر تهران در ادامه به کلیسای شرق آشوریان رفت و اسقف کلیسا راجع به عهدنامه‌ای که میان کلیسای شرق آشوریان با امیرالمومنین در کوفه به امضا رسیده و هم‌اکنون در موزه چهل‌ستون اصفهان نگهداری می‌شود با مسجدجامعی سخن گفت. در این میان قرار شد که تصویری از شهید ارمنی رابرت لازار تهیه شده و در ایام کریسمس پیش‌رو از این تصویر رونمایی شود. همچنین اسقف کلیسای شرق آشوریان کتابی از عهد عتیق را به مسجدجامعی تقدیم کرد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران پس از آن به پارک رازی رفت و از بازارچه صنایع‌دستی واقع در این پارک بازدید کرد. حضور در خانه شهیدان علی و مرتضی فرج تبریزی از دیگر برنامه‌های دیروز مسجدجامعی بود. رئیس شورای شهر پیشنهاد کرد تندیسی از این شهیدان در محله نصب شود. وی همچنین به مسجد پنبه‌چی رفت و از نزدیک در جریان وضعیت این مسجد پس از تخریب قرار گرفت.

وی در این‌باره عنوان کرد: «با توجه به برنامه‌های اعلام‌شده، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نقشه‌ای را برای ساخت این مسجد تهیه کرده و مسجد پنبه‌چی در آینده، خیلی مناسب‌تر از پیش احداث می‌شود.» وی همچنین از منزل انیس‌الدوله که در اختیار صنف قصاب‌ها قرار دارد، بازدید کرد و با تشکر از این صنف بابت حفظ خانه تأکید کرد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نسبت به ثبت ملی و نگهداری از منزل اقدام کند.بازدید از مسجد مشیرالسلطنه (مسجد الاقصی) و بیمارستان بهارلو و عیادت از بیماران این بیمارستان از دیگر برنامه‌های روز گذشته رئیس شورای شهر تهران بود.

کد خبر 243208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز