مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

در چارچوب اجرای طرح بازسازی و بازپیرایی میدان آزادی در 4 جزیره اطراف این میدان به وسعت 32 هکتار، مجموعه‌های تفریحی ایجاد خواهد شد.


به گزارش سما، علی‌رضا سرگل زهی شهردار منطقه 9 دیروز در کنفرانسی مطبوعاتی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح بازسازی و بازپیرایی میدان آزادی تا پیش از شروع فصل زمستان به اتمام خواهد رسید و از این پس مراسم و جشن‌های بزرگ در میدان آزادی برگزار می‌شود.

وی افزود: خاکبرداری کامل از فضای اطراف میدان آزادی و استفاده از خاک جدید، تعویض کامل سنگ فرش میدان آزادی به وسعت 7 هکتار، به روز کردن شیوه آبیاری فضای سبز و استفاده از زه کشی‌های جدید از جمله اقداماتی است که در راستای طرح بازسازی و بازپیرایی میدان آزادی صورت می‌گیرد.

سرگل زهی همچنین در مورد بافت‌های فرسوده این منطقه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال 3 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده این منطقه مورد نوسازی قرار می‌گیرد و 3 پروژه نوسازی بافت‌های فرسوده با همکاری سازمان نوسازی در دستور کار سال جاری این منطقه قرار دارد.

وی تصریح کرد: براساس این سه پروژه نوسازی 125، 205 و 440 واحد مسکونی در بخش‌هایی از شهرداری منطقه 9 مورد بررسی قرار گرفته و عملیات اجرایی یکی از آن‌ها آغاز شده است.

وی افزود: به دلیل وجود فرودگاه مهرآباد در شهرداری منطقه 9 فضای مناسبی برای سرمایه گذاری در این منطقه به وجود آمده است و ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاران از اهداف اصلی و بلند مدت شهرداری منطقه 9 محسوب می‌شود.

شهردارمنطقه 9 اظهار کرد: در این راستا تا کنون کلیه کارخانه‌های متروکه این منطقه شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی و عملیات اجرایی 5 پروژه در این راستا آغاز شده است که یکی از آنها تبدیل کارخانه کفش ملی به مجتمعی ورزشی، تفریحی و تجاری است.

وی همچنین در مورد وضعیت فرودگاه و مشکلات عدیده‌ای که برای ساکنین این منطقه ایجاد کرده گفت: بسیاری از ساکنان این منطقه از آلودگی صوتی رنج می برند و این مشکل تنها به دست دولت و با انتقال پرواز‌های خارجی و شبانه حل خواهد شد.

وی در پایان از بازگشایی خیابان استاد معین و انتقال مراکز نظامی خبرداد و گفت: پادگان جی از این پس دیگر واحدی اداری- نظامی محسوب می‌شود و دیگر یک واحد نظامی نخواهد بود.

کد خبر 24287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز