دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیا می‌دانید که مصرف برخی از خوردنی‌ها باعث می‌شوند که به هم سفره‌تان بیشتر اعتماد کنید؟

تخم‌مرغ و شکلات؛ خوردنی‌های اعتماد ساز

محققان حوزه‌ی تغذیه به این نتیجه رسیده‌اند که «تریپتوفان» یعنی همان اسیدآمینه‌ای که در تخم‌مرغ و شکلات سیاه وجود دارد باعث افزایش اعتماد بین طرفین می‌شود. یعنی اینکه این مواد غذایی اعتماد ساز هستند. با ما باشید تا بیشتر توضیح بدهیم.

اگر دلتان می‌خواهد دوست، شریک یا همسرتان بیشتر و بیشتر به شما اعتماد کند چه کار می‌کنید؟ البته راه‌های زیادی برای جلب اعتماد وجود دارد. چون اینجا بخش تغذیه است ما از در آشپزخانه وارد می‌شویم. برای این کار به غذایی که سرو می‌کنید تخم‌مرغ، گوشت قرمز یا اسفناج اضافه کنید. اگر می‌خواهید کاری کنید که طرف حسابی باورتان کند و روی سرتان قسم بخورد دسر موس شکلاتی برایش بیاورید.

نتایج پژوهشی که اخیراً انجام شده است نشان می‌دهد که مواد غذایی مانند تخم‌مرغ و شکلات می‌تواند باعث افزایش حس اعتماد بین طرفین شود. این مسئله هم ناشی از وجود اسیدآمینه‌ای به نام تریپتوفان است که در مواد غذایی دیگری مانند گوشت قرمز، اسفناج، دانه‌ها و مغزها، موز، ماهی تن یا بوقلمون نیز وجود دارد.

به عقیده‌ی محققان هلندی اضافه کردن تریپتوفان به رژیم غذایی یک روش سالم برای برقراری روابط همراه با اعتماد و سازگاری است. این اسیدآمینه در بدن به پروتئین تبدیل می‌شود. توجه داشته باشید که بدن ما نمی‌تواند تریپتوفان بسازد و لازم است که از طریق مواد غذایی آن را جذب کند.

این اسیدآمینه در ساخت سروتونین هم نقش دارد. این هورمون باعث ایجاد سرزندگی و شادابی می‌شود. علاوه بر این تریپتوفان در ساخت هورمون ملاتونین یا همان هورمون خواب نیز شرکت دارد.

منبع: maxisciences

کد خبر 242530
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز