مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فهیمه سادات طباطبایی: بزرگراه شهید همت یکی از بزرگراه‌های تهران است که معمولاً از آن با نام بزرگراه همت نام برده می‌شود. این بزرگراه اصلی‌ترین راه ارتباطی شرق به غرب و غرب به شرق تهران است.

بزرگراه شهید همت

این بزرگراه به نام شهید محمد‌ابراهیم همت، فرمانده نامی لشگر محمد رسول الله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده‌است و  از بزرگراه شهید خرازی در غرب آغاز و به بزرگراه شهید زین الدین در شرق تهران منتهی می‌شود.

بخشی از این بزرگراه قبل از انقلاب اسلامی ایران ساخته شده اما بخش اصلی و بیشتر آن پس از انقلاب احداث و راه اندازی شد.

محله‌های در مسیر

این بزرگراه که حدود 30 کیلومتر مسافت دارد، از غرب به شرق از محله‌های مهمی چون شهران، جنت آباد، شهرک غرب، سعادت آباد، شیخ بهایی، شریعتی و پاسداران عبور می‌کند.

همچنین بوستان‌های نهج البلاغه، جوانمردان، پردیسان در حاشیه این بزرگراه قرار دارند.

برج میلاد، بیمارستان میلاد و دانشگاه علوم پزشکی ایران از مهم‌ترین اماکن عمومی و علمی هستند که در حاشیه این بزرگراه قرار دارند.

راه‌های ارتباطی:

بزرگراه همت بیشترین ورودی و خروجی را به خیابان‌ها، اتوبان‌ها، بزرگراه‌های دیگر تهران دارد که از غرب به شرق تهران به ترتیب  عبارتند از:  خروجی بلوار پژوهش، خروجی و ورودی پیکان‌شهر، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس، ورودی و خروجی اقاقی‌ها، خروجی و ورودی آزادگان، خروجی و ورودی دهکده المپیک، خروجی و ورودی شهرزیبا و میدان الغدیر، خروجی شهید باکری جنوب و شمال، ورودی باکری شمال، خروجی و ورودی جنت‌آباد جنوب، خروجی و ورودی پژوهنده، خروجی ستاری جنوب، خروجی ستاری شمال، ورودی ستاری شمال، خروجی باغ فیض( اشرفی اصفهانی جنوب)، ورودی باغ فیض، خروجی اشرفی اصفهانی شمال، خروجی یادگار امام جنوب، خروجی یادگار امام شمال، ورودی یادگار امام شمال، خروجی پارک پردیسان، خروجی شیخ فضل الله جنوب و شمال، ورودی شیخ فضل الله شمال، خروجی و ورودی برج میلاد، خروجی شهید چمران جنوب و شمال، خروجی شیخ بهایی،خروجی کردستان جنوب و شمال، خروجی بلوار آفریقا شمال، خروجی شهید حقانی، خروجی بزرگراه شهید مدرس،خروجی حقانی شمال، خروجی رسالت، خروجی پاسداران و خروجی شهید زین الدین.

وضعیت کنونی:

این بزرگراه یکی از معابر پرتردد تهران است که در برخی از ساعات شبانه روز به ویژه آغاز و پایان ساعات اداری با ترافیک سنگین یا نیمه سنگین روبرو می‌شود. این بزرگراه از شرق و غرب توسعه داده شده که شهرداری تهران ادامه این بزرگراه‌ را شهید زین‌الدین و شهید خرازی نام‌گذاری کرده است.

محمد‌باقر قالیباف، شهردار وقت تهران پس از بهره برداری از پل طبقاتی شهید صدر گفت که "طرح طبقاتی کردن بزرگراه شهید همت نیز در دست بررسی است."

کد خبر 241794
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز