مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پل وحدت اسلامی که بر روی خیابان وحدت اسلامی در نزدیکی بازار تهران قرار دارد یکی از پل‌های تقاطعی تهران است.

مراحل اجرایی ساخت این پل از ابتدای تیرماه سال 1390  آغاز شده و در دی ماه همان سال پایان رسیده یعنی در یک دوره 6 ماهه به پایان رسیده است.

بهره برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح ابوسعید - وحدت اسلامی، ضمن کاهش ترافیک منطقه نزدیک به بازار تهران، سبب روان‌سازی‌ ترافیک شمال به جنوب این محدوده شده و در نتیجه دسترسی شهروندان به مراکز اداری- تجاری این منطقه و همچنین به مناطق خارج از تهران را آسان‌تر خواهد کرد.

علاوه بر این، به‌دلیل دسترسی خیابان‌های حافظ و وحدت اسلامی به مراکز اصلی حمل‌ونقل برون‌شهری مانند ایستگاه راه آهن و پایانه جنوب، احداث این تقاطع سبب تسهیل دسترسی شهروندان به مراکز مورد اشاره خواهد شد.

مشخصات فنی

پل تقاطع ابوسعید - وحدت اسلامی دارای 6 پایه و 2 کوله ابتدا و انتهای شیبراه‌های شمالی و جنوبی است و عرشه فلزی آن به طول 175 و عرض10.5 متر به‌صورت پیش ساخته و در 10 قطعه به محل پروژه منتقل شد تا ضمن تسریع عملیات اجرایی، از مسدود شدن کامل خیابان وحدت اسلامی در زمان اجرای پروژه جلوگیری شود.

این پل که در بافت قدیمی شهر و در نزدیکی بازار بزرگ قرار دارد شامل یک پل شمال به جنوب و راستگرد از وحدت شمال به ابوسعید غرب و دسترسی محلی است که به گفته مجریان طرح با معارضان بسیار ترافیکی و تاسیساتی مواجه بوده است.

پل وحدت اسلامی در دوره مدیریت محمد باقر قالیباف در شهرداری تهران احداث شد.

کد خبر 241717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز